Nuffnang

Sunday, May 24, 2020

Juadah Berbuka Dan Hari Raya 2020

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Alhamdulillah berbuka puasa terakhir dengan nasi impit, rendang daging dan sambal udang. Awal juga mak siapkan dalam pukul 3 petang. Tolong mak racik daun kunyit dan daun limau purut. Sebahagian rendang daging letak daun kunyit dan daun limau purut. Abah nak ada daun limau purut. Sebahagian rendang tak letak limau purut, mak tak makan. Begitulah kalau selera berbeza. Saya ikut je tapi suka ada dua-dua daun tu. Saya asalkan makanan pedas jadi sambal udang memang ikut selera tekak.


Rendang daging bersama daun kunyit
Rendang daging dengan daun kunyit
Sambal udang
Sambal udang


Nanti makan lagi esok untuk juadah hari raya. Ada orang nak datang esok jadi kemas meja makan besar untuk tetamu. Mak Lang dan anak-anak serta cucu. Kuih dan kerepek beli je.



20 comments:

Postinks said...

saya suka rendang heheh :)

Warisan Petani said...

Salam 1 syawal
Maaf zahir dan batin

Khairul Krol said...

Selamat Hari Raya :)

Abam Kie said...

isteri sy pun masak rendang. ketupat tu beli je. sikit je menu sbb x de pun org yg nak dtg. td pagi menziarahi ibubapa kedua2 belah pihak di daerah sebelah je.

Fuzy Hamid said...

Eid Mubarak..eh sama la pulak dgn akak sambal udang tu semalam

Silah Hassy said...

sebagai peminat udang no 1. okay saya pilih udang dulu kemudian rendang. hehe~

selamat hari raya maaf zahir batin tuan blog =)

Kamsiah yusoff said...

Salam lebaran utk tuan rumah..letupat,lemang ada lg ke..

Princesa3290 said...

Sedapnya sambal udang tu... Takde lah asyik ayam daging je kan, muak jugak...

Puan Hazel said...

Selamat hari raya NA.

Asal namanya rendang, semua saya suka :)

nohas said...

Selamat Hari Raya, maaf zahir batin..

Sedap rendang bubuh daun kunyit & daun limau purut, wangi..

ray said...

sedapnyaaa. selamat hari raya!

mama tisya said...

salam aidilfitri..tgh puasa tgk gmbr makanan tu ..lprrrr

Eyna Puzi said...

Selamat Hari Raya! 😉
Sedapnya rendang daging tu. Belum sempat merasa lagi ni hehe

Siti Yang Menaip said...

hidangan hari raya wajibbb hehe..
saya tak makan rendang so mak kena masak benda lain =P

AzianKhalil said...

ni yang nak gi cari udang ni....terguda sudahhh

Nana Liena said...

Dlm banyak² rendang,saya suka rendang daging. Ayam muak sikit. Hehe. Sbb skrg pun daging mahal kan...kalau dpt belj syukur btl

Izwan said...

terliur pulak tengok sambal udang tu. mesti sedap ni

Nurul Shahira said...

Comel je asing-asing letak daun limau & daun kunyit dalam rendang hehe.

Azhafizah MN said...

Selamat hari raya kak. maaf zahir batin.
Sedap tu rendang dan sambal udang.

Nina Mads said...

Menu wajib setiap kali raya kan..