Nuffnang

Tuesday, October 16, 2012

E-Novel: Dunia Rumah Alena- Bahagian 7


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...
Bahagian 7

***Malam Jumaat yang hening tetiba Alena terdengar bunyi mesej masuk ke telefon bimbitnya. Alena baru sahaja solat Isyak. Dia terus sahaja mengambil telefon bimbit yang terletak di atas katilnya. Terpana melihat nama pengirim dan terbaca sedikit mesej dan dia serta-merta buang tanpa membaca keseluruhan mesej tersebut. Mungkin Alena sudah lupa cara membuang atau mungkin sebab kena buka dahulu mesej tersebut sebelum memadamkannya. Tidak keruan dirinya dan dia memarahi dirinya. Tidak perlulah dia dia membalas mesej kepada orang yang tidak sudi itu. Dia tidak mahu menambah luka di jiwa. Dia sealu menyalahkan diri dan berharap kalau dia dapat mengubah keadaan. "Tidak ada kalau-kalau!" Alena memarahi dirinya. Semua ini ketentuan Allah. Dia tidak dapat mengubah apa yang Alaah berikan. Jangan berasa kesal.

Alena berisighfar dan mengucapkan istirja berulang-ulang kali. Dia mengharapkan Allah menghilangkan kecelaruan yang menimpa fikiran dan perasaan. Moga akan kelihatan sinar di sebalik di sebalik perpisahan yang perit ini.

Rupanya gerak hati Alena tepat yang dia akan dihubungi lagi oleh orang yang tidak sudi itu. Dia telah serahkan hal orang itu pada Allah dan dia terus tidak mengendahkannya.
"Aku dan dia sudah tidak ada apa-apa lagi. Aku bertawakal dan berserah kepadaMu," Alena mengucapkan ayat itu setiap kali dia teringat atau menerima mesej atau panggilan daripada orang itu.

SAMBUNG...

No comments: