Nuffnang

Monday, October 6, 2014

Juadah Raya Haji/Aidil Adha Di Perantauan


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Semalam macam sentimental sahaja. Hati memang rasa tak seronok. Pasrah sahajalah. Saya jenis sukar meluahkan perasaan. Apatah lagi saya bukan jenis menunjukkan perasaan. Tiadalah saya cakap "saya sayang emak" ke apa.

Adik saya pandai usik beritahu mak kat telefon saya menangis rindulah pada sebelah malam. Saya cakap takdelah. Lepas itu selamba cakap menangis dalam hati. Gelak-gelak saya. Tanya apa juadah di kampung. Mak kata Mok buat nasi dagang dan laksa Johor. Uwaa terus cakap teringin nak makan.

Di sini alhamdulillah adik ipar buat pulut kuning dan rendang daging. Jenuh cari daun limau purut di sini. Macam-macam kedai runcit Asia kami masuk. Akhirnya ada di Countdown. Syabas adik ipar kerana gigih mencari. Saya ni tak membantu langsung untuk tolong masak. Tolong makan. Alhamdulillah rezeki. Makanan sedap. Terima kasih kerana susah-susah untuk Kak Long. Moga murah rezeki. 

Apapun lepas borak dengan mak malam itu perasaan tak seronok itu hilang. Lepas itu masuk tidur. Hari Raya Haji tahun ini jatuh pada tarikh hari lahir adik bongsu.


Pulut Kuning Bersama Rendang Daging

   

3 comments:

Jue said...

Salam aidiladha yunk..mg berbhgia dhri rye

Nor Azimah Ali said...

Assalam NA, jauh duduk sekarang yea, patutlah lama menyepi.

maszull said...

assalamualaikum wina...hepi belated besday utk adik...:)