Nuffnang

Monday, June 1, 2015

Susah Senang

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum... 

Banyak perkara baru diri ini perlu belajar di rumah yang belum biasa. Hidupkan api pemanas ala siri Survivor. Gunakan kayu api. Perkara remeh seperti letakkan sarung pada comforter. Pada orang lain senang tapi bagi diri ini terasa sukar. Mencari arah kiblat pun diri ini teringat pada tips untuk lihat sesungut menghadap ke arah mana. Itulah kiblatnya. Apabila dah dapat sambung ke internet rujuk pada laman islamicfinder. Nasib baik betul tips tersebut.

Soalan yang remeh diajukan orang asing bagiku senang. Bukan semua orang mempunyai pengetahuan yang sama seperti kita. Bersedia untuk menjawab dengan sebaik dan sejelas mungkin.

Tidak pasti bagaimana mengharungi puasa diri ini di sini? Mudah atau susah? Salah satu. Entah mengapa pengembaraan diri kali ini tidak menyeronokkan. Mungkin kerana penanda aras telah diri ini letakkan atau membuat perbandingan pada pengembaraan yang lalu. Diakui pengembaraan yang lalu tidaklah mudah juga TAPI mungkin perasaan menghadapi pengembaraan itu BERBEZA. Pengembaraan terasa SUSAH jika tidak gembira. Mungkin itu penyebabnya. Diri masih menebak punca perasaan tidak seronok ini. Harap-harap sementara waktu.

Maaf tulisan kali ini berat dengan perasaan. Saya cuba memikirkan punca rasa susah senang ini.

P.S: Sekurang-kurangnya maklumat baru dapat.

 

4 comments:

Jue said...

sabar yunk..maybe baru lg..dgn sape kat sne??sesrg ke atau stay dgn family??

NA said...

Stay dengan adik.
Terima kasih Jue.

-wina1979-

Jue said...

ohhh syokla..adik u study ke yunk??ke mmg stay sne??huhuhu

NA said...

Adik kerja kat ini, Jue.

-wina1979-