Nuffnang

Thursday, January 16, 2020

Cendawan Busut

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Selamat lagi semua. Apa khabar? Semoga sihat dan ceria hendaknya. Amin.

Cendawan busut waktu malam


Semalam balik rumah Uwan sebab pakcu beritahu dapat cendawan busut di kebun abah malam sebelumnya. Cendawan ni kena cepat-cepat masak sebab cepat rosak. Cendawan ni memang susah nak dapat. Selalu akan ada waktu hujan lebat dengan petir dan kilat.

Cendawan busut masak lemak cili api


Sampai rumah Uwan tengahari betul-betul dah masak. Cendawan busut masak lemak cili api. Banyak juga dapat. Ambil gambar kat atas tu pun lepas dah ambil 2 mangkuk. Tapau balik satu bekas dan 1 bekas untuk bagi pada pakcu.



23 comments:

Mrs. A said...

Sedapnya cendawan busut fresh gulai lomak cili api kalau ada sambal tempoyak denga ikan masin lagilah mereciks selera.

mamapp said...

Wowwsedaonya lahai

mamapp said...

Tu dia sedal lahaii

norhidana said...

dana tak pernah jumpa apatah lagi makan cendawan busut nih., cemanalah agaknya rasanya ye kak...

Kak Feni Story said...

Cendawan busut sedapnye. Kak Feni suka yang tumis air je. Letak lada hitam.

NA said...

Rasanya kenyal dan ada manis sedikit.

NA said...

Tumis air pun sedap gak tapi tak letak lada hitam.

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. tengok pun dah tahu yg ia nya sangat sedap. nyummm ^_^

ain.ya.nun. said...

Dah lama tak jumpa cendawan busut ni. Memang sedap buat masak lemak.

Warisan Petani said...

Dulu2 kalau musim hujan selalu jumpa kat kebun getah.
Sekarang dah jarang2 jumpa
Rasanya memang sedap ngalahkan daging rusa.

NA said...

Yup memang jumpa kat kebun getah.

ray said...

cendawan busut ! wow

Atul Hamid said...

sedapnya, lama sungguh tak makan cendawan busut. memang susah nak jumpa

aisyalieza said...

Lama x makan cendawan ni.

shima jelani said...

Bestnya dapat makan cendawan busut :) Dah lama x makan cendawan ni

nohas said...

sedapnya cendawan masak lemak...

Nur Asyiqin said...

sedapnye cendawan,, cendawan kukur pn sedap..masak lemak mmg kick.

Wak Lat said...

mushroom .. :p

Azhafizah MN said...

Suka makan cendawan busut ni.Masak tumis air pun dah sedap. Dulu abah g kebun kalau lepas hujan tu ada je bawak balik. Tapi sekarang macam susah nak dapat.

mrhanafi said...

pandai masak cendawan memang akan rasa sedap

dear anies said...

sbb tu cendawan ni payah nk jumpa di pasaran...

Siti Yang Menaip said...

pernah dengar nama tapi tak pernah rasa..

Suria Amanda said...

Sedapnyaaaa..SA betul2 mengidam nak makan cendawan busut..tp skrg dh payah dapat..hujan pun xde petir ngan guruh dah skrg ..