Nuffnang

Tuesday, January 23, 2024

Mencuba Membuat Air Coklat Jenama Le Bourne Chocolate Malt Beverage

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Ini pemberian adik perempuan yang pergi ke Langkawi bulan lepas. Saya minta belikan coklat tapi dia salah beli. Dia belikan coklat malt untuk buat air. Lambatlah saya hendak cuba sebab saya masih minum air koko jenama Van Hauten.

Pembungkusan Le Bourne Chocolate Malt Beverage




Saya bayangkan teksturnya halus dan ada rasa manis macam Milo. Sekali betul. Cuma warnanya nampak pudar sedikit daripada Milo.

Tekstur Coklat

2 Sudu Kecil Coklat Malt



Letak 2 sudu kecil untuk satu cawan. Haha tiada rasa manis lepas letak air panas. Kenalah letak susu pekat sedikit.

Hasil Letak Air Panas Dan Susu Pekat



Rasa macam minum coklat malt biasa itu. Haha lagi suka minum air koko. Takoe dapat rasa. Guna sampai habis.

27 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Boleh buat minum sahur nanti. Sebulan puasa habislah ia.

Afzan said...

saya pernah guna jenama ni buat dalgona masa zaman PKP

adnil linda said...

letak susu fulcream pun sedap kot...

Ujie Othman said...

Ada beza ya air coklat dengan air koko?
Saya fikir sama je. Hehe

Hanamiko Sakura said...

letak marshmallow sedap agaknya.. hehe

Azhafizah MN said...

Berbaloi beli pek serbuk macam ni dari 3 in 1. Dapat adjust rasa ikut selera kita.

Nur said...

Tak pernah jumpa jenama ni, di pasaraya sini. Bagus juga minum coklat, dari minum kopi.

Mbul Kecil said...

paling suka mbul minum susu coklat panas gini, terlebih jika hari hujan en cuaca dingin

mrhanafi said...

Yang penting dapat khasiat...

sedap mungkin boleh letak tempat kedua

Azian Elias said...

minum panas2 sedap sgt ni. cicah cookies.

Faizal R said...

Malt tu buat tambah tenaga lagi, sesuai untuk yang nak diet sebab rasa lebih kenyang dari yang kosong.

nanieydotcom said...

Tak pernah cuba...

Datang singgah dari blog Mr Hanafi 🙂

MRENEYOO said...

Saya suka minuman coklat hangat,sedaap

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Bila U sebut Van Hauten, baru teringat brand tu (sorry of topic). Sy dlm pencarian brand utk lari dari brand yg tgh diboikot. Mungkin VH jawapannya kot.

SalbiahM said...

kalau tengok rupa pun rasanya van hauten lagi menarik. tapi takpelah, pemberian orang kita terima seadanya

Penghuni 60 said...

Coklat malt.. 😀 saya suka itu

fanny_dcatqueen said...

Hahahahaha saya pun sering failed kalo disuruh meracik sendiri minuman coklat begini. Selalu rasanya masih kurang ini itu. Lebih suka yg sudah 3in1 jadi tinggal seduh 😄

nanieydotcom said...

Van houten ada ye.. tak perasan pulak. Sebab jarang mencari coklat untuk buat air ni..

dear anies said...

dgr nama je dah macam grand dah jenama ni

uncle gedek said...

Harga kayangan jugak kan ni?

NA said...

Boleh tahan harga.

Rini Ismail said...

Air coklat van Houten tu rasa macammana? Saya masih try and error beli serbuk coklat yang dijual di Pasti anak

dear anies said...

agak2 boleh tahan sampai
ramadan tak ni NA?
hehehehe

Ezna Khalili said...

Nampak sedap juga tu tapi tak pernah pulak cuba jenama ni.

Bola Katok said...

Jangan minum hari-hari dengan susu pekat. 😅

Nina Mads said...

tak sedap ke akak? tp nampak mcm airnya pekat

mamapp said...

sedapnya sesekali air coklat gini