Nuffnang

Sunday, April 3, 2011

Menilai Kehidupan



Assalamualaikum...

Dalam lebih setahun ini, saya lebih kritis melihat cara melalui hidup saya. Ketika itu nampaklah segala kelemahan dan kekurangan. Oleh itu saya mengambil pendekatan dramatik untuk mengubah. Memang ada tindakan itu drastik tapi ia demi kebaikan saya. Ada pula perubahan ke asal sisi saya. Semua demi kebaikan, insyaAllah.

Satu lagi, bila kita mengembara melihat tempat orang, kita akan menilai kehidupan kita dan ia seakan membuka mata kita dengan mengambil nilai-nilai baik seperti kita mengutip mutiara yang tersembunyi di dalam tiram. Ia seakan-akan menyedarkan saya, seakan-akan dunia terbuka luas. Ia juga mengubah persepsi dan hati saya yang mula-mula skeptik.

Hehe maaf tulisan saya kali ini agak abstrak, tidak menyatakan secara terperinci. Susah sebenarnya menggambarkan perasaan saya dengan tulisan. Ada peristiwa, orang, masa dan persekitaran yang membuat saya menilai kehidupan saya.Mungkin saya akan tulis semula topik ini dengan terperinci pada masa akan datang.

Jumpa lagi.






No comments: