Nuffnang

Wednesday, March 14, 2012

Suatu Ketika


 بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum...


Dunia ini menghampiri keadaan seperti zaman jahiliyah agaknya. Manusia semakin berani melakukan kekejaman. Tidak takut pada Allah dan cintakan dunia.


Sekarang ini memang banyak jenayah yang sadis dan tidak masuk akal. Sayapun sekarang dah tak berani nak keluar seorang diri tanpa sebab yang penting. Nak keluar seorang diri kena fikir banyak kali. Kalau dahulu tidak fikir sangat hal begini, spontan tapi sekarang ni timbang semasak-masaknya sampai kebanyakannya saya tidak akan keluar akhirnya.


Rasulullah bersabda maksudnya:
"Akan muncul suatu ketika di mana ilmu Islam dihapuskan, muncul pelbagai fitnah, berleluasa sifat kedekut dan banyak berlaku jenayah."
(Hadis Riwayat Muslim)


Suatu ketika yang dinyatakan oleh Rasulullah telahpun sampai kini.


6 comments:

yusuflaili(Goku) said...

salam;
Dan cuaca sekarang nipun tak menentu,bencana sana sini...agaknya!!!.

maszull said...

ssalamualaikum wina...wah dah lama x dengar cite wina yer...:)

Jue said...

betul tu dear...better duk umah jeak..if xde hal pntg nak buat kat luar..huk3



*dah tak rasa selamat skunk..terasa diri diperhatikan jeak..huk3

Tyntha Lana said...

Betul tu wina..sebelum ni,lana pun lbh slesa kalau kluar sorg2. Sekarang ni, sentiasa berteman. Kejahatan dizaman skrg ni, mcm mengikut je kita kemana2..

NA said...

@Yusuf: Aha cuaca pun tak menentu.

@Maszull: Waalaikumussalam. Maaf Wina masih belum ada PC sendiri. Tu yang tak dapat aktif blog.

@Jue: Memang Wina pun selalu rasa diperhatikan.

@Lana: Tulah Wina pun suka jalan sorang-sorang. Bebas skit.

aimie amalina said...

huwaaaa
sy pon takot kak wina
tap tepaksa dok sorg2 skrg ni
huhuhu