Nuffnang

Wednesday, May 2, 2012

Telinga Dimasuki Serangga


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Wah tak sangka tiada penulisan bulan April. Banyak perkara berlaku sepanjang bulan April. Alhamdulillah sudah selamat melawat si Y di Brunei. Tiada melancong sangat cuma jalan-jalan sekitar Kiulap, Gadong dan Jerudong. Datang cuma menziarah dan melihat rumah adik. Rumah Y terletak antara deretan rumah kedai dan terletak di tingkat 4! Di samping bawa barang-barang dapur dan mainan si Adiva.

Tujuan utama penulisan ni nak cerita pasal telinga dimasuki serangga. 2 hari cuba nak keluarkan dan alhamdulilah berjaya keluarkan serangga tersebut secara hidup-hidup. Itupun serangga tu keluar secara sukarela waktu saya tengah seronok tidur (memang terasa ada makhluk merayap keluar). Sebenarnya tiadalah sakit cuma kadang-kadang telinga akan mendengar dengungan. Risau juga takut serangga tersebut gigit gegendang telinga. Itu cuba beria-ia saya korek telinga tapi ajaibnya tak dapat dikeluarkan pun.

Teringat zaman dahulu memang saya ini ada sahaja masalah telinga. Pernah sakit telinga pasal lubang telinga masuk serangga, air dan telinga bernanah. Sakitnya berdengung di samping pernah tak dapat dengar dengan sempurna. Pernah jumpa doktor biasa dan juga doktor pakar kerana masalah ini.

Alhamdulillah sihat sejahtera telinga saya ini. Itu yang saya berhati-hati dan ambil kisah mengenai lubang telinga ini. Pelik juga serangga minat masuk lubang telinga saya. Haha. Takut serangga besar dan sudah mati macam ulat gonggok (pernahlah kena) masuk telinga yang akan sebabkan sakit.


Ok itu sahaja saya nak kongsi dalam penulisan kali ini. Jumpa lagi.

5 comments:

yusuflaili(Goku) said...

salam;
memang seksa kalau telinga masuk seranga...aku pernah kena.

schaze zainn said...

schaze selalu alami masalah mata
-,-
since dulu selalu aje ade benda masuk mata.
T_T

best ke p brunei tu?
untunglah kak wina
schaze malaysia ni pun tak abis pusing..hihi

Jasman said...

semoga sis hidop genbira selalu...hehe

aimie amalina said...

hayoooo kakkkkk
isauuula pulak saya bace
hehe
alhamdulillah semua selamat
kene jaga2 la ye kak
aihh
lamee x nmpak akak
rinduuuu :)

NA said...

@Yusuf: Memang seksa.

@Schaze: Seronok juga pergi Brunei.

@Jasman: Amin.

@Mimito: Terima kasih kerana rindu