Nuffnang

Thursday, December 13, 2012

Hampir Setahun...


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Alhamdulillah kesabaran dan doa untuk pc dapat gunakan untuk online dimakbulkan Allah. Saya rasa hampir 1 tahun saya berdoa pasal ini. Setiap saat saya teringat atau dalam solat, saya berdoa minta dipulihkan semula pc kesayangan ini dan pulihkan perasaaan saya. Syukur-syukur.

Saya teringat ketika saya di Masjid Qiblatain. Saya mendapat tahu Nabi Muhammad S.A.W. BERDOA hampir setahun untuk penukaran kiblat. Sabar menerima cercaan dan sindiran pihak Yahudi kerana umat Islam bersolat mengadap ke Baitulmuqaddis. Baginda tidak berhenti berdoa dan berharap yakin Allah akan makbulkan permintaan baginda. Ketika saya mendengar kisah ini daripada mutawif, saya menangis kerana sebelum itu saya seorang tidak istiqamah berdoa untuk sesuatu dan ingin mengharapkan doa saya segera dimakbulkan. Dengan kata lain, saya tidak bersungguh-sungguh berdoa.

Iktibar daripada kisah ini, saya tak lupa untuk berdoa selalu dan konsisten. Yakin Allah akan makbulkan pada suatu hari nanti. Ada banyak keinginan/hasrat saya suarakan pada Allah. InsyaAllah satu-satu atau serentak permintaan aku akan dikabulkan. Apakah hasrat-hasrat tersebut? Nanti saya akan tulis apabila ia menjadi kenyataan ;D In shaa Allah. Doa khusyuk-khusyuk dan minta seperti anda sangat memerlukan perkara tersebut. Rendahkan diri.

Lagi satu lama tak buka akaun Nuffnang. Alhamdulillah pendapatan berterusan walaupun tidak aktif menulis ketika itu. Harap-harap ketika aktif menulis(in shaa Allah) makin kencang hasil yang masuk.

Ok itu sahaja buat masa ini. Jumpa lagi.


3 comments:

maszull said...

assalamualaikum wina...yer la dah lama x berbloggingkan semoga rezeki bertambah2...:)

Jajas said...

rindunya blog ni...hehe

NA said...

@Mama Maszull: Waalaikumussalam wbt. Amin. Terima kasih.

@Jajas: ;D