Nuffnang

Monday, September 15, 2014

Rezeki Di Spencerville


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Wah kata nak sambung cerita perjalanan ke Christchurch tapi saya melancong cerita lain. 

Sebelum itu nak cakap kerja berjalan dengan lancar. Cuma rasa kerja yang saya buat itu sedikit jadi serba salah dapat gaji lumayan. Haha orang selalu komen kerja banyak gaji sikit tapi saya komen terbalik.

Ok semalam pergi jalan-jalan tengok rumah. Adik saya nak cari rumah yang besar sedikit. Memula kami ke Spencerville. Alhamdulillah kawasan sekeliling cantik gila. Dekat dengan laut dan taman permainan. Boleh saya bawa anak saudara saya Aidan main. Saya memang dah jatuh cinta dan berharap adik dapat sewa. Tuan rumah buat temuramah siapa yang akan sewa. Sewa NZ$600 seminggu atau NZ42400 sebulan. Sayang saya tak dapat tengok dalam rumah sebab masa sampai Aidan dah tidur dalam kereta tapi adik ipar cakap memang besar gila ruang tamu, dapur dan bilik tidur utama. Dia berharap kitaorang dapatlah.
   

Luar Rumah Sewa Di Spencerville



Lepas itu pergi pusat beli-belah Palms sebab nak beli mainan untuk Aidan dan hadiah untuk bayi nanti adik saya nak pergi melawat. Dah beli dan minum kitaorang pergi ke rumah yang ke-2. Rumah ini untuk dijual jadi adik nak tengok. Rumah ke-2 ni pula atas bukit dan tepi laut tapi saya macam tak suka sangat kawasan ini sebab kawasan keliling tak secantik di Spencerville. Rumah ke-2 ni lagi besar. 2 tingkat ada lif. Sayang tak dapat tengok dalam sebab Aidan tidur sekali lagi dalam kereta. Harga pun 'cantik' juga. Haha. 

Tadi dapat panggilan (adik ipar dapat panggilan) dapat rumah di Spencerville. Alhamdulillah. Hujung bulan tiada aral kami akan pindah ke sana. 

Ok itu sahaja saya nak kongsi. Jumpa lagi. Ada rezeki saya akan ceritakan pasal rumah ini pula.

2 comments:

Mas Zull said...

assalamualaikum wina..wina n adik bekerja di sana yer...seronokkn duduk kat kawasan yg luas mcm ni..

Jue said...

Wahhhh syokla dia...cantiknyer yunk..teringin nak duk obersea..hehehe..

*bile balik malsysia yunk?