Nuffnang

Saturday, September 20, 2014

J' Aime Les Macarons Di Riccarton Farmers Market


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Hari ini berjalan ke Farmers Market Riccarton. Saja-saja jalan sambil berkelah. Mula-mula beli kopi untuk sarapan pagi sebab saya belum sarapan. Pasar ini dibuka dari 9 pagi hingga 1 tengahari. Pasar yang bertaraf tinggi juga sebab ada jual makarun (macaron). Masa tunggu adik ipar beli kopi tu ternampak gerai makarun. Saya cakaplah pada dia, saya teringin sebab tak pernah makan lagi. Jadi lepas dah beli kopi (ramai orang beratur beli kopi)

Adik ipar cakap makarun ni lah yang paling sedap sebab tak manis sangat. Harga NZD$2.70 sebiji. 


Kotak J'aime Les Macarons


Perasa Makarun



Perasa-perasa yang ada seperti kopi, buah pelaga dengan oren, cili coklat,vanila, pistasio dan lain-lain.



12 Biji Makarun- 11 Salted Butter Caramel & 1 Lemon


Besar juga daripada saiz yang biasa saya tengok. Beli 11 biji perasa salted butter caramel dan 1 biji perasa lemon. Perasa lemon tu saya nak rasa. Aidan mula-mula makan roti lepas nampak makaron tu terus dia ambil satu. Suka dia. Pertama kali juga untuk dia makan. Habis dia makan. Sedaplah tu kan. 

Aidan Makan Makarun


Kawasan Berkelah


Nilah kawasan kami berkelah. Bentang saprah duduk atas tu menikmati cahaya matahari. Saya makan panas-panas pai ikan kod dengan daun parsli, minum mocha. Tiba-tiba kenyang tak jadi makan makarun. Makan di rumah sahajalah. Jangan kempunan tak dapat makan sudah. Sempat Aidan bergolek-golek dan minum susu sebelum pulang.

Selamat berehat semua. Apa aktiviti korang? Untuk warga New Zealand selamat mengundi hari ini.

 

2 comments:

Jue said...

Wahhhhh syoknyer...jeles tau...bile dpt merasa jln2 oversea nie..hu3

Mas Zull said...

assalamualaikum wina...bestla dpt duduk kat negeri org...:)