Nuffnang

Tuesday, December 27, 2011

Misi Membunuh Babi


 بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...



Selamat petang semua. Wah mesti korang tertanya pasal tajuk tu. Adakah misi membunuh babi di kebun. Eh ni babi dalam permainan 'Angry Birds'. Mak sayalah yang selalu sebut-sebut pasal ni. Maka tercapai hasrat mak nak tahu sangat apakah menatang Angry Birds. Sayapun yang tak tahu apa-apa pun baru dapat tahu dan berksesempatan untuk main. Terima kasihlah kepada penjual tablet Samsung Galaxy Tab 10.1 ni yang letak perisian ini.


Pertama kali main (semalam) terdetik dalam hati "la nak bunuh babi rupanya." "Apsal burung tu nak bunuh babi sampai bunuh diri?" Rasa kelakar jerla bentuk permainan begini.


Pada sisi lain, saya masih belajar menggunakan tablet ni. Pertama kali menggunakan secara intensif dan tadi sibuk baca manual daripada internet. Pelik gak tak diberi buku panduan semasa mak beli. Ni tablet bukan saya punya tapi saya kena tahu pakai sebab nak kena beri tunjuk ajar pada mak. Sayalah yang akan jadi cikgu kepasa mak saya. Malahan tadi mak tanya lepas balik dari sekolah sama ada saya dah tahu nak gunakan. Bolehlah tahu sedikit. Ada dalam manual tu saya belum dapat buat.


Saya rasa macam tuan punya tablet ni sebab saya banyak gunakan sekarang. Terima kasihlah kepada mak yang sudi beri saya pakai. Saya dah patah hati (putus cinta) dengan CPU saya sampai saya tak lalu dan berselera nak melayari internet. Tak sangka dengan tablet ni bolehlah saya mengarang tulisan.


Ok itu sahaja saya nak luahkan. Jumpa lagi. Maaf masih belum dapat menjelajah blogsphera dengan maksima lagi.

3 comments:

aimie amalina said...

kiki
mak punye pon boleh jadi akak wina punye

pe lagi..bunuh babi byk2 la ye kak
hehehehe

selamat berbunuhan..keke (ape ke kejam beno ayat tu..hehhehe)

abghani said...

salam 2 u....wow! smsung galaxy.
maaf yer lama tk menjelajah blog rakan

Jue said...

wahhhh wina..de tablet baru..besh3..hik3..suka gak men angry bird..tp kekadang geram coz xdpt nak bunuh babi tu..hahahaha