Nuffnang

Saturday, June 6, 2020

Review: Shogun Burger McDonalds

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Saya berkesempatan merasai burger Shogun daripada McDonalds. Sebenarnya takdelah teringin tapi abah dah beli bermakna abahlah yang nak cuba.


Shogun Burger McDonalds
Shogun Burger


Pandangan pertama daging lembu diapit telur goreng beserta sos mayonis dan salad serta bawang dicincang. Ada sos yang tak kuat rasa, macam sos teriyaki? Rasa masam manis. Kombinasi rasa pelik. Tak kuat rasa sos warna coklat, lebih kepada rasa mayonis jadi saya letak sos pedas.


Shogun Burger
Bahagian Dalam Burger


Rasanya saya takkan beli.


19 comments:

Nana Liena said...

Tak pwrnah rasa lagi ni..samurai tu ada la rasa. Sedap. Tak letak sos pun sedap. Mungkin sbb saya jenis semua makan. 😂🤣

Postinks said...

saya tak peenah makan di mcd :(

Mrs. A said...

Belum pernah cuba.
Baca review NA kata takkan beli tapi buat Mrs. A teringin nak beli hahaha...

Cikgu Badar said...

Nama Jepun burger tu.. terasa macam nak cuba

Azhafizah MN said...

Belum cuba lagi. Lama dah tak makan McD. Nampak sedap tu

Ana Jingga said...

hari tu anak kak ana beli, agak kurang kena juga dengan selera kak ana, lebih sedap prosperity lagi kan sebab dia dipp dalam sos pada patty hat ni macam ermmmm....

Curheart.Bedelia said...

ohhh nampak macam mengancam dekat TV tapi biase biase je ye. hehe.

AzianKhalil said...

Hari beli samurai burger...oklah...masih sama macam dulu juga... lagi suka big mac..hehehe...
Nanti join segmen saya ye...

https://www.aziankhalil.com/2020/06/segmen-bloglist-pkpp-at.html?m=1

Nurul Aziz said...

Baca ni baru tau kewujudan burger ni dekat McD. Hehehe. Nurul tak minat sangat burger McD kecuali spicy chicken mcdeluxe.

Khairul Krol said...

Tak pernah cuba lagi..dah lama tak pergi mcd

nohas said...

Tak pernah rasa lg..

Nurul Shahira said...

Memang sos teriyaki pun. Hari tu dah try jugak tapi rasanya takkan repeat 😅

ray said...

i like the beef more than the chicken punye

Cik TK said...

Tak pernah cuba lagi...

Siti Yang Menaip said...

alaa yeke ? haha saya pula peminat shogun samurai ni kalo mekdi buat mesti akan beli. tapi xpe selera kita semua x sama. kalo macam my mom dia suka yang pedas2 sikit saya pula kurang.

hehe..

NA said...

Selera berbeza. Tulah suka ada pedas.

OKje said...

Lama jugak tak makan berger Mc D ni.... kalau beli pun selalu ambik yg dah biasa makan je.. malas nak ambik risiko

Nina Mads said...

Tak pernah rasa nk beli.. heheh kecuali beger korea hitam tu

Nur said...

Masa burger Shogun ni keluar dulu, saya ada nampak, tapi tak berkesempatan nak cuba. Tapi memang lama dah pun tak beli burger McD, aiskrim dia adalah. Hehe..