Nuffnang

Tuesday, December 17, 2013

Kaitan Dengan Pos-Pos Dahulu


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum... 

Bersiaran semula, lama nak hilangkan paranoid tu. Ek lagi satu sambungan internet tak berapa laju faktor tak menulis. Jadi berhibernasi baca tulisan-tulisan di feedly.

Ada yang tanya bila keputusan peraduan "Syok Sabtu". Sejujurnya saya tak tahu sebab tak dinyatakan dalam syarat-syarat peraduan. Tapi insya Allah, saya sentiasa ikuti membaca Harian Metro. Kalau saya dapat maklumat, saya akan tulis di sini.

Ingat tak pos 'Saya Dan Terengganu'? Sabtu ni saya akan ke majlis resepsi belah lelaki pula di Sungai Besar. Harap-harap dapat jalan-jalan nanti. Mungkin akan ke Morib dulu sebelum ke Kuala Selangor.

Cakap pasal kahwin, ingat tak pos 'Peristiwa Hujung Minggu'? Anak Mak Lang, Izam akhirnya telah mendapat tarikh untuk bernikah pada 8 Mac 2014. Tarikh itu kebetulan adik lelaki saya, si M nak nikah juga! Gelabah bila tahu tarikh sama. Terpaksalah adik saya mengalah untuk memilih tarikh minggu depan iaitu 15 Mac untuk belah perempuan dan 16 Mac untuk belah lelaki. Mesti huru-hara tarikh dekat-dekat tapi memang takde pilihan. Mak tak suka buat tarikh jauh-jauh. Asal M nak buat resepsi belah lelaki bulan Julai, lepas raya. Waktu tu rasanya sepupu lelaki yang lain ada nak kahwin lepas raya. Haha berebut-rebut pilih tarikh sepupu-sepupu saya ni. Rasanya tahun depan memang padat dengan majlis sepupu-sepupu kahwin.

Sekarang ni bukan sahaja kena tempah dewan awal-awal malah tempah tarikh untuk nikah supaya tak bertembung dengan tarikh kenduri saudara-mara. Isk pening betul kerja-kerja kahwin ni. Saya yang memerhatikan pun terasa begitu apatah lagi bakal pengantin dan ibubapa pengantin.

Itu sahaja nak luahkan. Jumpa lagi. Wassalam.... 

P.S: Kalau baik hati, tolong doakan saya cepat sampai jodoh yer :D


4 comments:

Nor Azimah said...

kerja kawin ni ikut yang sunnah je senang..tapi org sekarang kawin sume nak buat hebat2, tak sah tak besar2..so yang senang jadi susah...

NA said...

@Kak Nor Azimah: Tapi buat mudah-mudah pun kadang-kadang rasa membebankan. Ini pandangan saya yang melihat. Mungkin tak bebankan kut :)

-wina1979-

Mas Zull said...

assalamualaikum wina...lama mama x singgah sini apa kabar agaknya yer...

p/s mama sentiasa doakan jodoh buat wina...:)

NA said...

@Mama Maszull: Waalaikumussalam...Wina sihat jer.
Tq mama sebab doakan jodoh untuk Wina.

-wina1979-