Nuffnang

Sunday, December 22, 2013

Kain Pasang Dari Bukit Tinggi


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Kain pasang warna pic [klik sini]

Sambungan internet yang kejap elok dan kejap tak elok buat rasa hmm...

Siapa suka pemberian? Semua orang suka terima pemberian orang lain kan? Tanda ingatan orang itu pada kita walaupun tak kenal rapat lagi. Hehe.

Petang tadi, adik si M bawa turun plastik. Ingat apalah dalam bungkusan beg tu. Sekali tengok ada 3 kain pasang untuk baju kurung yang sama corak berbeza warna. Warna pertama ialah coklat, warna kedua ialah ungu dan warna ketiga ialah kelabu. Jadi saya berkenan warna ungu. Saya andaikan 2 pasang kain lagi untuk adik saya si Y dan emak.

"Along orang pertama yang pilih kain," si M beritahu.
"Takpe ke kut mak berkenan along punya," saya tanya M.
"Mak dan abah punya dia dah pilih khas."
"Eh camtu siapa punya lagi satu kain ni?" saya pelik.
"Satu lagi untuk Kak Aqish," M membalas

Tak teringat langsung saya pada seorang adik ipar perempuan itu. Hehe lupa.

Pemberian kain pasang daripada bakal adik ipar. Harap maklum saya anak sulung. Jadi saya dah ada 2 adik ipar dan seorang bakal adik ipar. Baik betul dapat kain yang cantik ini. Hehe tapi tak tahu bila dapat pakai. Saya ada kain pasang yang pernah diberi oleh emak mertua si Y (masa terima kain tu masih status bakal emak mertua si Y) dan kain pasang daripada seorang chatter Kak Sofi. Hehe. Kena tunggu giliran sebab emak yang buat baju kurung. Selalu nak suakan kain-kain yang saya ada, emak dah pilih kain yang dia nak potong untuk baju kurung saya. Jadi ikut jerla apa emak buat untuk saya.


Kiri Ke Kanan, Atas Kemudian Bawah: Kain Pasang Saya, Kain Pasang Emak, Kain Batik Uwan Dan Kemeja

Emak dapat kain pasang, abah dapat kemeja dan Uwan dapat kain batik. Sedondon warna sama iaitu hijau pekat. Emak berkenan dengan kain pasang saya. Hehe tak kisah kalau emak nak tukar.  

Kain pasang dari Bukit Tinggi. Syukur alhamdulillah dapat rezeki tak disangka.

Oklah jumpa lagi. 

 

2 comments:

Nor Azimah said...

seronok kan dapat hadiah, pandai bakal adik ipar nak amik hati

NA said...

@Kak Azimah: Haah tulah. Alhamdulillah.

-wina1979-