Nuffnang

Friday, August 19, 2022

Sedekah Subuh Jumaat

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Terbayang-bayang kesedapan nasi lemak bungkus daun pisang bersama kertas coklat yang dapat di masjid tadi. Sambalnya tidak terlalu manis dan nasinya senang elok tidak banyak dan tidak sedikit. Sambalnya memang makan licin bersama telur dadar bentuk tiba segi dan cebisan ayam digoreng tepung. Maaf tiada gambar. Rasa gembira lepas makan. Siapalah dermawan yang sedekah itu? Alhamdulillah semoga berkat rezekinya. Harapnya makin rajin saya beriadah bukan harap datang masjid sebab hendak makanan percuma.

Apapun saya kagum orang yang pemurah dan rajin memberi. Semoga saya pun jadi begitu. Mudah memberi. Insya Allah. Amin.



23 comments:

nohas said...

Alhamdulillah, semoga murah rezeki yg bersedekah..sedap nasi lemak..

Wak Lat said...

semoga dimurahkan rezeki yg memberi sedekah nasi lemak sedap dan percuma gratis dimasjid ituuuh.,. aminn

Abam Kie said...

dulu2 ada gak org sedekah nasi lemak setiap pagi Jumaat di masjid bandar ni tp skrg dah tiada..

mama tisya said...

sedekah jumaat paling afdal...smoga rezeki bertambah lagi dan smoga kita juga bole mengikut jejak suka memberi...aamiin

mama sara nur @ Cik Nor said...

Alhamdulillah.
murah rezeki tg rajin sedekah

Amie said...

Moga si pemberi akan bertambah rezekinya.

Warisan Petani said...

Alhamdulillah
semoga dilumayankan rezeki orang yang bersedekah tu

SalbiahM said...

Amin. Semoga dimurahkan rezeki pemberi dan kita jugak agar rajin bersedekah

SalbiahM said...

Alhamdulillah. Semoga dimurahkan rezeki pemberi dan kita jugak agar rajin bersedekah

nona sani said...

Wah, makan free.. ha ah kan.. kadang ada org dtg masjid sebab tahu ada makanan free.. lagi lagi malam Jumaat.. haha... Moga dilimpahkan rezeki buat si pemberi... Aamin.. Moga kita pun dipermudahkan urusan untuk jadi pemberi dan dermawan...

Mbul Kecil said...

walaupun tiada gambar, tapi deskripsi yang kak na sebutkan dah bikin mbul terliur akan kelezatan nasi lemak dengan telur dadar dan cebisan ayam...sambal juga...yummy!

Carneyz said...

Alhamdulillah... bagus niat tu dah ada. Mula kecik2 dulu pun tak apa, semoga rezeki berlipat-ganda lepas tu.

Ujie Othman said...

Nasi lemak bungkus daun pisang, nasi yang sedap pun jadi berganda rasa sedap dek aroma daun pisang tu kan..

NA said...

Itulah yang membangkitkan selera.

Puan Hazel said...

Mulakan dgn yg sedikit, lama-lama ketagih nak bersedekah Insha Allah :)

norhidana said...

Sedapnya kak . Membangkitkan nostalgia. Moga yg bersedekah bertambah2 pahalanya

Nur said...

Nasi lemak simple memang sedap.
Semoga bertambah murah rejeki orang yang bersedekah.

nayfatimahrasyid said...

Alhamdulillah... Murah rezeki di pemberi

Nina Mads said...

alhamdulillah.. murah rezeki si pemberi

fanny_dcatqueen said...

Deskripsi Kaka buat saya jadi kepengin nasi lemak 🤤👍. Sarapan favorit saya dulu tiap nak pergi kampus di Penang. Dekat rumah ada stall yg jual, enak sangat. Semoga kita semua dilancarkan rezeki untuk bisa rutin sedekah Jumat ataupun hari lainnya ya , amin

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Alhamdulillah

Sha Mohamed said...

Alhamdulillah.. Semoga murah rezeki yang memberi..

Azhafizah MN said...

Nasi lemak menepati selera memang buat kita teringat ingat rasa kesedapan tu. Semoga ada rezeki merasanya nanti. Semoga bertambah tambah rezeki pemberi dengan segala keberkatan. Aamiiin...