Nuffnang

Saturday, March 5, 2011

Mari Kita Semak Jawapan Peraduan Mudah Menang Harian Metro Minggu ke-5


Assalamualaikum...

Baru sahaja lepas baca Harian Metro dan tengok senarai pemenang untuk minggu ke-3. Tiada pula nama saya. Takpelah harap menang untuk minggu ke-4 atau ke-5 nanti. Paling penting jawapan kena betul semua untuk layak diundi untuk 20 hadiah utama. Penyertaan minggu ke-3 sebanyak 20 000 tapi yang betul cuma 70% sahaja (harap-harap saya di antara 70% penyertaan yang betul  itu) . Oleh itu, jom kita semak sama-sama untuk jawapan minggu ke-5. Harap-harap sama dan betul semua supaya kita ada peluang untuk diundi untuk 20 hadiah pertama. Kalau ada tak sama dengan korang, korang bagitahu yang mana dan mengapa jawapan itu korang pilih.

Isnin: C) Clear Pictures
Selasa: C) RM26 000
Rabu; C) Twitter
Khamis: B) Makanan
Jumaat:  C) Kufur
Sabtu: B) Broadband Mudah 4G

Apablila taip jawapan-jawapan saya ini, baru perasan tiada jawapan A kan. Haha, betul ke jawapan saya ini? Dah baca berkali-kali, rasa ini jawapan yang betul. Macam saya cakap tadi kalau korang punya jawapan lain daripada saya punya, bagitahu soalan mana dan mengapa kamu pilih jawapan selain saya punya.
Tunggu untuk gunting borang esok di mana tampal jawapan-jawapan tadi beserta slogan 'Mengapa saya suka baca Harian Metro' tidak lebih 5 patah perkataan (mana tahu esok slogan lain, kena baca betul-betul)
Selamat maju jaya kawan-kawan yang masuk peraduan ini. Kalau tidak dapat hadiah mingguan harap-harap rezeki kita pada hadiah UTAMA. InsyaAllah.



6 comments:

Freaky said...

nama saya muhammad firdaus bin abu bakar

Anonymous said...

saya jawab jawapan yang sama..u tau tips2x untuk cerahkan peluang masa cabutan bertuah tu nanti??

NA said...

@Anonymous: Saya rasa kena hantar lebih daripda satu penyertaan untuk cerahkan peluang.
Lagi satu berdoa juga cerahkan peluang. Penting rasanya kalau jawapan kita semua betul. Sebab tu saya pun nak pastikan jawapan yang saya dapat sama macam orang lain dapat :)

Anonymous said...

fahamkan artikel secara kesluruhan...kadang-kadang kita x faham maksud tersirat dan tersurat, kadang-kadang jawapan ada depan mata, tapi sebab terlepas pandang(biasalah manusia selalu melakukan kesilapan kecil)atau mungkin too excited...

jawapan mesti betul, presentation mesti kemas,dan slogan mesti menepati kehendak panel juri. kalau hantar berpuluh puluh borang penyertaan tapi tiada unsur unsur komitmen pda contest form-mestilah pihak juri cari yang paling kreatif antara semua penyertaan. fikir la secara logik tentang satu perkara ni, peraduan - beradu kreativiti anda sebagai peserta dan selalunya mesti slogan-slogan yang berunsur bodek membodek yang akan menang...
kalau nak cerah peluang cabutan bertuah, g mandi bunge...mesti bertuah...huhuhuhuhu....jangan marah, saya kongsi pengalaman sebagai pemenang hadiah pertama peraduan anjuran berita harian...
semoga korang suksess!

-manKLiA

NA said...

Hantar penyertaan banyak-banyak tu maksud saya untuk cabutan bertuah kerana masa tu mereka tak semak slogan, asal jawapan mesti semua betul. Ini cuma nak tingkatkan peluang menang. Bukan saya suruh hantar banyak-banyak tapi slogan biasa-biasa. Sebab tu saya buat tulisan mari semak jawapan, supaya jawapan semua dah betul untuk masuk ke pusingan cabutan bertuah.Anonymous pertama tu tanya pasal nak CERAHKAN peluang masa cabutan bertuah :)

Anonymous said...

saya mnang praduan mnngu ke-2....
hadiah tu die hntr kepada kte ke @ kte kena prgi ambil sndiri? sbb 2 mnggu lpas die ade call...die kate kna tnggu die hntr surat dulu...