Nuffnang

Tuesday, March 8, 2011

Tiada Elektrik Pada Pukul 2 Pagi



Assalamualaikum..

Haha mahu gelak saya rasa, tiada elektrik kul 2 pagi tadi! Haha yang lawak, saya tengah ampai baju adik kat tepi tingkap. Terkejut tiba-tiba gelap gelita. Muahaha gelak lagi. Entah apa-apa saya ni ampai baju kul 2 pagi. Entah orang pernah buat entah tidak. Nasib baik la waktu kul 2 pagi bukan kat dapur buat projek makan. Terkebil-kebil saya kat tingkap, nak pastikan memang tiada elektrik seluruh kawasan perumahan ke? Atau rumah saya je? Siap termenung pegang baju yang nak diletakkan pada penyangkut baju. Macam tak percaya sebab dah lama tidak black out. Gelap gelita mula-mula rasa.

Perlahan-lahan saya langkah ke arah katil Ada juga tersepak beberapa barang. Baring sambil cuba nak tidur. Masih ligat otak berfikir, adakah seluruh kawasan yang mengalami gangguan bekalan elektrik? Atau rumah saya? Berulang-ulang persoalan itu. Lepas tu pelik tengok kat luar bilik macam cerah. Korang faham tak, kalau tiada elektrik mesti gelap gelita tapi ada sedikit cahaya membuatkan diri tertanya-tanya. Pandang ke atas siling tinggi yang memang ada tingkap, memang dari situlah nampak cerah sedikit.

Turun bawah pula, memang gelap dan saya ke hadapan ruang tamu, menjenguk melalui pintu kaca. Memang tiada api pada sebarang rumah. Puas hati akhirnya kerana tahu tiada elektrik untuk seluruh kawasan.
Baring semula untuk tidur. TIDAK BOLEH. Jadi terpaksalah mata terbuka dengan rasa panas. Sebelum terlupa sebelum ampai baju, saya dah lengkapkan Peraduan Mudah Menang Harian Metro dan Peraduan Agro-Xplorasi. Kalau yang rajin beli Harian Metro hari Sabtu, boleh masuk peraduan ini. Korang kena tengok siri Agro-Xplorasi pada pukul 7:30 malam hari Sabtu di TV3 untuk menjawab soalan di dalam Harian Metro. Slogan "saya suka menonton Agro-Xplorasi kerana... (tidak melebihi 15 patah perkataan). Kuiz ni berlangsung selama 10 minggu tapi ini hadiah mingguan maknanya seminggu cuma 1 soalan iaitu dikeudarakan pada hari Sabtu dah boleh terus hantar, tak payah tunggu seminggu. Faham tak? Hehe. Minggu lepas adalah minggu ke-2. Jadi jangan risau kalau tak sempat kerana ada 8 minggu lagi.

Haha, macam-macam hal. Jangan ditanya mengapa saya menyidai baju awal-awal pagi. Ok jumpa lagi. Sesiapa ada kemusykilan pasal kuiz Agro-Xplorasi tu boleh tanya.

P.S: Nasib baik bukan waktu tengah makan, elektrik tiada dan lagi nasib baik bukan ketika menggunting dan menampal borang.

P.S.S: Pukul 3 pagi baru ada elektrik. Sejam juga bergelap

1 comment:

harimaukumbang said...

saya pun tiada elektrik jam 2 pagi tadi, tapi sambung tidur sebab mengantuk he he, jaga jaga ada hantu booo emmmm