Nuffnang

Tuesday, June 4, 2013

Selamat Harijadi Untuk Yang Teristimewa


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Tarikh keramat hari ini. Selamat harijadi emak. Emak yang saya anggap sangat berkebolehan dan bersemangat dalam hidup. Emak bukan jenis duduk sahaja. Ada sahaja pekerjaan yang dilakukan. Emak yang memang tak mengabaikan tugasan memasak dan berkebolehan menjahit baju. Baju saya masih dijahit oleh emak. Bukan semua orang tahu menjahit. Kalau tahu pun bukan rajin buat.

Salah Satu Baju Kurung Mak Buat
Emak selalu gembirakan saya walaupun saya selalu jenis tak bersemangat nak hidup. Kadang rasa malas nak raya, emak akan sediakan baju raya untuk naikkan semangat. Terima kasih emak. Saya selalu cemburu emak seolah-olah tidak penat dengan kehidupannya yang sibuk dan padat. Sentiasa bertenaga. Ada sahaja idea dan kudrat melakukan sesuatu perkara baru. Memang bezalah saya yang macam wombat. Suka tenang dan tidak suka kehidupan yang padat buat macam-macam.

Memandangkan saya sentiasa dekat dengan emak maka saya pun nak juga gembirakan emak walaupun hanya perkara-perkara kecil. Manalah tahu lepas ni saya duduk jauh :)

Emak, Na teringin nak beri hadiah mahal tapi rasanya doa setiap waktu untuk emak lagi MAHAL kan? Hehe. Doa untuk emak setiap kali ingat pada emak. That's how I show my love to you by always remember you when I doa for you.

P.S: Kalau ada lelaki bujang yang buat begini memang boleh cairkan hati ini.

3 comments:

Jajas said...

selamat hari jadi mak...hehe

Unknown said...

selamat hari lahir makcik :)

semoga diberkati Allah

:D

Unknown said...

p/s: takpelah kak wina, takde jodoh.
doakan kite ye :)