Nuffnang

Saturday, March 19, 2011

Hari Stok Makanan Mentah Pula Kekurangan



Assalamualaikum...

Bertemu kembali. Yeah rangkaian internet ok sangat bermakna saya boleh bermaraton tengok siri Leverage musim ke-3 dan boleh berjalan-jalan dengan bebas untuk membaca blog. Nampaknya bukan faktor hujan yang menyebabkan rangkaian internet teruk sebab saya dapat tengok waktu hujan di luar.

Bermakna saya cepat lapar dan mengambil keputusan mahu beli paprik (malas buat sebab lapar sangat dan cili api dah habis pula). Sekali tengok kedai dekat rumah saya dah tutup. Aik awal tutup kul 1:30 pagi? Hmm, tak larat nak jalan jauh ke kedai lain maka pulang sahaja ke rumah dengan membayangkan untuk membuat rojak buah kerana buah nanas,sengkuang dan jambu batu ada.

Sudah siap potong-potong buah, tengok-tengok kuah rojak dah habis. Hek, dah habis kuah buanglah bekas. Rungut saya dalam hati. Sudah lapar gila. Buah yang dah dipotong, dimasukkan ke dalam pengisar buat air buah campur perahan limau nipis,kiub air batu dan gula pasir. Satu jag. Terfikir takkan nak minum sahaja, tak kenyang. Terfikir ada sosej di tempat dingin beku. Ternampak kobis. Yeah goreng sosej sahaja dan buat coleslaw dengan kobis. Lobak merah untuk masak dah habis tapi lobak merah yang adik nak buat kek ada tapi takkan nak ambil adik nak buat kek keju lobak. Hmm, guna kobis sahaja campur mayonis dan lada sulah. Kentang dah habis. Aiyak, semua habis pula. Kaki makan betul kami semua ni. Jadi maka coleslaw dengan kobis sahaja dan dan sosej 2 ketul dipotong pendek-pendek kerana nak goreng (malas nak panggang).

Makan dengan perut lapar gila memang sedap beserta jus buah. Yeah sambung balik tengok Leverage.

P.S: Tiada aral, adik saya H akan balik hari Sabtu atau Ahad kerana cuti

2 comments:

harimaukumbang said...

uiii rajin tul awak masak
kalau saya biasa, goreng telur je
apa leh buat, mak saya malas masak
oh ya, baguslah, adik awak dapat cuti em...

NA said...

Belum pasti lagi adik cuti. Harap-harap dapat.