Nuffnang

Thursday, May 19, 2011

Apa Nak Buat Bila Diri Sedang Berdukacita?



Assalamualaikum...

Selamat malam kepada pembaca semua. Harap anda dah pun menjamu selera. Sekarang ni mood saya dah ok sedikit. Alhamdulillah. Semasa bersedih hati, saya menyibukkan diri melayan diri dengan kerja-kerja rumah, membaca buku dan mengingati perkara-perkara yang boleh menggembirakan saya.

Salah satu perkara saya suka ingat dan perhati ialah peta dunia. Kalau korang perasan kat blogspot saya ni saya letak peta dunia. Saya memang suka tengok dan berangan satu hari saya akan menjelajah setiap pelusuk negara. Malah hati saya terhibur tengok pelawat saya yang dari pelbagai negara masuk ke blog saya. Setiap kali lihat, saya akan berkata dalam diri "saya akan datang negara awak", "saya suka pemandangan di negara awak", "saya dah datang ke negara awak, rakyat awak peramah, seronok saya melawat. Saya nak datang lagi" dan lain-lain ayat. Begitulah saya malah berangan jadi duta syarikat penerbangan macam MAS dan MAS bawa saya serata dunia. Haha. Malah saya berangan di setiap tempat, saya nak buat aksi bagaimana bila bergambar. Memang tempat yang saya dah pergi, saya buat aksi apa yang pernah saya bayangkan. Jadi bila cuci gambar, mak tengok, dia cakap "bersemangat gaya yang saya berikan." Saya senyum. Memang tengok kelakar jer.

Satu lagi saya nak i-Pad maka saya akan cari peraduan. Jumpa pun masa tengah hari ketika membelek dan membaca suratkhabar. Jangan putus asa mencuba. Oh! Bercakap pasal i-Pad, H jual i-Pad dia pada adik saya, Y. Kecewa saya tak dapat i-Pad H tu secara percuma. Hikmahnya, saya semakin berazam untuk mendapatkan i-Pad untuk saya. Doakan saya berjaya ya.

Ok, itu aje. Jumpa lagi

Salah satu gaya saya buat macam burung terbang bebas

4 comments:

Freaky said...

hehe kenapa perlu blank kan muka tu

Penulis Senja : LELAKI @ POMPUAN GATAI

NA said...

Segan nak tunjuk muka yang tak lawa :p

damha said...

bila diri sdg berduka lakukanlah sesuatu yg boleh mengembirakan hati kita...yg menyenangkan hati kita....bersantailah dgn penuh kesyukuran utk mengingatkan bukan hanya kita saja yg berduka dlm dunia ini...malah ramai lg diluar sana mungkin lebih teruk berduka drp kita....

NA said...

@damha: Betul tu.