Nuffnang

Wednesday, May 25, 2011

Sebarkan Kebaikan Susu



Assalamualaikum...

Wah cerita saya sebelum ni berkisar tentang zaman persekolahan. Maklumlah banyak kenangan tak dapat dilupakan. Sayapun rasa anda pun mesti akan terkenang-kenang zaman dulu waktu kita kecil dan remaja.

Saya pernah menulis tentang ketika saya kecil, saya seorang pemilih makanan dan mudah jatuh sakit. Maka salah satu galakan abah saya suruh saya untuk makan/minum ialah minum susu. Bermacam jenis/jenama susu tepung abah saya beli untuk saya minum tapi masalah saya tak boleh terima susu tepung apa lagi susu segar yang tiada perisa.

Sehinggalah abah membelikan susu yang mempunyai perisa barulah saya boleh telan dan minum sampai habis. Kalau tak sebelum tu, saya minum sedikit lepas tu buang. Sekadar minum. Tidak lagi apabila minum susu berperisa terutama daripada jenama Dutch Lady.

Amalan minum susu saya teruskan dan makin aktif minum ketika di universiti. Ketika sibuk tidak sempat sarapan maka susu berperisa coklat atau kopi menjadi pilihan saya ketika berjalan kaki atau duduk dalam bas ketika ke kelas. Setiap minggu purata 2 kartun kotak susu ( 1 kartun=6 kotak susu 250 ml) saya minum. Maka saya adalah pelawat setia Extra (tak silap nama pasaraya) di Mines untuk membeli kadang-kadang 4 kartun sekaligus untuk tempoh 2 minggu.

Susu mudah dicerna dan menggalakkan tumbesaran.  Oh ok, saya nak bagitahu pada yang suka minum susu dan berminat masuk peraduan mudah. Dutch Lady menganjurkan undilah perisa yang anda gemari. Di mana perisa yang paling banyak diundi akan dipilih untuk dihasilkan dalam edisi khas. Hoho. Ada hadiah ok sesiapa yang mengundi. Senang kacang tanah. Sekarang ni siapalah yang tiada Facebook kan? Semua ada. Maka buka facebook dan cari Dutch Lady.  Macam kat bawah bila dah buka laman Dutch Lady di FB.

FB Dutch Lady

Klik pada butang 'Vote Now' atau kalau saya boleh sahaja pergi ke 'Milk Election Express Voting Booth' di sebelah kiri dinding. Maka akan keluar seperti di bawah.

Gambar muka Milk Election Express Voting Booth

Masukkan maklumat diri dan pilihan perisa

Lepas tu masuk nama penuh, no kad pengenalan/no paspot dan emel. Seperti di bawah. Lepas tu pilih perisa kegemaran anda untuk edisi khas iaitu

  • kacang merah

  • tembikai susu

  • jagung

  • karamel toffee

Saya peminat kopi mestilah memilih karamel toffee. Hehe, ikut selera anda nak perisa apa. Bila dah masukkan semua maklumat. Dah puas hati dengan undian anda maka jangan lupa klik pada butang 'Submit'. Maka keluar seperti ini di bawah.

Gambar muka setelah tekan butang Submit

Saya rasa anda boleh nak undi banyak kali kerana hadiah disediakan lumayan juga iaitu

  • RM750 untuk undian ke 75 000

  • RM1000 untuk undian ke 100 000

Jangan lepaskan peluang memasuki peraduan yang mudah memandangkan korang suka lepak FB kan. Jadi takde masalah nak masuk, sesiapa pun boleh, tiada bukti pembelian ke apa. Nak ajak kawan-kawan lain untuk undi pun takpe. Cepat tau sebab tarikh tutup ialah 28 Mei ni.

Ok itu aje saya nak kongsi. Moga ada yang bertuah menang. Sayapun dah masuk peraduan ini dan memang senang. Nanti saya nak ajak mak saya masuk juga.

Jumpa lagi.



No comments: