Nuffnang

Monday, May 23, 2011

Awak Ni Orang Melaka Ke?



Assalamualaikum...

Selamat petang semua yang sedang membaca tulisan saya ini. Apa khabar anda semua? Semoga sihat dan ceria selalu. Nyaris komputer umum ini tidak boleh dihidupkan. Mula-mula buka pukul 1 tengah hari tak boleh. Lepas masak, kemas dapur cuba lagi pukul 3 petang banyak kali cuba hidupkan baru boleh. Malam tadi memang tutup suis betul-betul, tutup untuk rehatkan pc sebab ikut nasihat adik jangan biarkan 24 jam tak tutup dan tak dipakai tapi bila nak buka mula-mula bermasalah pula nak hidupkan.

Ok abaikan sebab saya dah boleh buka dan menulis di blog. Alhamdulillah. Eh cepatnya masa berlalu, Sedar-sedar dah 23/5, hujung bulan dan akan memasuki awal Jun. Dah pertengahan tahun. Macam baru semalam je rasa berlangsungnya majlis H. Oh!Ya nak bagitahu (dah basi) yang saya takde pergi Pesta Buku tahun ini. Sedih :( Tapi tengok ada pula jualan kedai buku Popular di suratkhabar. Mungkin saya boleh beli satu dua buku.

Apabila orang tanya saya kedai asam pedas yang sedap kat kawasan saya, saya memang tak tahu kat mana. Nanti orang tu cakap "awak ni orang Melaka ke tak tahu mana tempat makan asam pedas yang sedap." Saya akan cakap, "saya lahir kat Melaka la cuma saya tak pernah makan kat kedai makan asam pedas yang saya rasa sedap." Gila geram kalau orang dengar jawapan saya macam tu. Haha jadi janganlah suruh saya jadi pemandu pelancong Jalan-Jalan Cari Makan suruh saya tunjuk tempat makan asam pedas yang sedap. Saya ni orang lain sibuk pasal asam pedas Melaka, saya kurang ambil tahu di mana dan tak pernah pergi pun rasanya. Ada sorang chatter ni cerita kat saya dia suka makan asam pedas di Big Apple, saya cuma dengar jerla tapi takde sibuk nak cuba rasa pergi makan situ. Bukan tak suka ke apa, entah biasa jerla. Bukan fanatik asam pedas kut. Entah, susah nak cakap saya makan jerla. Lagipun saya rasa yang paling sedap asam pedas saya makan ialah asam pedas di Masjid Tengkera, surau depan rumah saya (buat gotong-royong tak tahu siapa ketua masak) dan arwah nenek.

Hehe,  betul ke saya ni orang Melaka? Ikutkan pada kad pengenalan ya, ikut percakapan secara keseluruhan tak kut. Takde masalah, saya suka asam pedas Melaka tapi bukan gila fanatik. Itu kesimpulannya.

Gambar sekadar hiasan



No comments: