Nuffnang

Friday, May 27, 2011

Tulisan Tiada Gambar...Perkembangan Peraduan Undi Perisa Susu Kegemaran Anda



Assalamualaikum...


Bertemu kembali. Hari ini merupakan hari terakhir untuk mengundi perisa pilihan Dutch Lady.  Setakat ini (saya baca di dinding), perisa pilihan saya karamel toffee mengungguli carta. Diikuti rapat dengan jagung, tembikai susu dan kacang merah. Haha semakin giat saya mengundi. Harap-harap karamel toffee akan terus di hadapan dan menjadi pilihan utama seterusnya perisa yang akan dikeluarkan dalam edisi khas.Keputusan perisa yang mengungguli carta akan diumumkan pada 29 Mei 2011 di Pusat Membeli-Belah One Utama, Damansara. Kalau korang tak suka karamel toffee menang baik korang undi banyak-banyak perisa pilihan korang. Hehe.


Pada sisi lain pula, esok bermula cuti sekolah. Ramai yang mengambil kesempatan untuk melancong sementelah akhir bulan, gaji pun dah keluar. Hehe. Bagi saya cuma pulang ke kampung dan menghadiri kenduri kahwin yang sangat giat. Mungkin satu hari sama ada Sabtu atau Ahad akan menghadiri 2-3 kenduri kahwin. Esok pula, insyaAllah teman mak hadiri kursus mengukir buah-buahan. Mak cakap, saya tak nak ikut buat pun takpe, sekadar perhati dan tahu bagaimana buah-buahan diukir. Mak memang rajin mengajak untuk temankan dia. Antaranya senam robik,pendaftaran pelajar asrama Tingkatan 1 dan lain-lain. Saya tahu saya ni kurang nak tambah pengetahuan untuk kemahiran hidup ni. Takpelah perhati ajelah mana tahu senang rupanya nak ukir buah (macam buat coklat gila kerepek senang) kalau bosan macam tadi saya melukis masukkan dalam blog, boleh pula saya mengukir buah-buahan untuk isi masa senggang. Saham diri sendiri pun boleh melonjak.


Tulisan ni nak menebus lukisan buruk rasa entahapa-apa yang saya pos sebelum ni. Mesti ada pembaca buka tulisan 'Bertukar Angin Untuk Melukis' merasa geram tengok-tengok lukisan tu aje takde isi. Jumpa lagi. Saya saja nak pelbagaikan pos. Harap-harap takde yang marah tengok lukisan tu.


Selamat hari Jumaat...


No comments: