Nuffnang

Monday, May 30, 2011

Masuk Peraduan Menang RM 10 000 + iPad Di Berita Harian Dan Maraton Menonton Siri House


Assalamualaikum...

Hai, bertemu kembali di sini. Yeah Y sekeluarga balik maka dapatlah bermain dengan Dak Bubut. Macam biasa kalau Dak Bubut nampak saya terus menjerit kegembiraan. Saya mengajar dia menjerit apabila ternampak saya.

Lagi satu perkara, saya dah hantar peraduan yang memerlukan kita menyusun perkataan selama 6 hari untuk membina satu ayat di Berita Harian. Hadiah memang lumayan iaitu RM10 000 dan i-Pad. Mula-mula saya macam malas nak sertai sebab peluang untuk menang kalau hantar penyertaan yang banyak dan Berita Harian pun dibeli pada hari biasa. Jadi minggu pertama tiada pun hantar. Cuma minggu ke-2 mak pula ternampak peraduan tu dan suruh saya masuk. Saya cakap "kita kena beli tiap-tiap hari." Mak cakap "takpelah,nanti beli." Maka saya pun masuklah peraduan itu dengan menggunakan nama mak. Saya cakap "pakai nama maklah untuk tukar angin." Lagipun mak saya yang menggunting peraduan dan dapat menyusun perkataan-perkataan menjadi ayat. Saya pula setiap kali tengok peraduan tu macam malas nak susun perkataan. Lagipun saya macam tak faham sangat syarat peraduan maka akibatnya TIADA PERASAAN SERONOK. Apapun saya yang menulis jawapan dan butir-butir diri mak pada borang penyertaan, kepilkan, masuk dalam sampul surat, gam setem dan tulis alamat pada surat. Kira adalah juga saya sumbangkan. Moga berkat bekerjasama dengan emak yang bijak menyusun ayat maka kami akan menang. InsyaAllah. Hehe.

Ada satu lagi peraduan yang ini saya teruja masuk maka seperti saya beritahu pada pos sebelum ini, saya kena beli bukti pembelian. Ini tarikh tutup lambat lagi maka belum saya isi dan hantar. Nanti datang aura rajin atau aura tengah tak tahu nak buat apa bolehlah isi dan hantar. Sekarang ni tengah maraton tengok siri 'House' yang belum keluar di tv Malaysia, 4 siri saya belum tengok daripada siri 20 hingga 23. Jalan cerita siri ini memang tidak disangka dengan emak Cuddy nak saman hospital, Lisa Cuddy dan House. Ada pula siri House curi ubat eksperimen untuk kaki yang sakit sebab vicodin yang selalu dia makan tu tak berkesan.

Oklah ada lagi nak cerita tapi simpan untuk tulisan kemudian. Jumpa lagi.



1 comment:

Jue said...

wahhh join ek dear...gud3..kih3