Nuffnang

Saturday, May 21, 2011

Tulisan Coklat Ferrero Rocher. Sedap Dimakan Begitu Sahaja.



Assalamualaikum...

Selamat petang semua pembaca. Buat apa aktiviti pada hujung minggu ni? Tentu ada segelintir pembaca yang sibuk mengemas barang untuk menyambung pelajaran ke tempat yang jauh. Semoga anda dapat menyesuaikan diri di tempat baru. Ambillah kesempatan untuk mengenali tempat baru. Peluang sudah ada.

Hari ini hari tak produktif saya. Banyak buat kuak lentang kat katil. Haha sudahnya sakit kepala. Jadi untuk melayan sakit kepala yang tak betul tu makanlah coklat Ferrero Rocher banyak-banyak dengan harapan coklat tu jadi ubat la konon-kononnya untuk hilangkan sakit kepala. Entah teori mana saya ambil. Mungkin saya mengambil teori kebaikan makan coklat. Padahal alasan saya nak menghabiskan coklat 24 biji tu sorang-sorang. Kalau mak tegur saya makan dan habiskan semua, ada la alasan tak logik boleh bagi.

Alasan pertama, tentulah sebab sakit kepala. Alasan kedua, tiada orang pun macam nak makan. Setiap kali buka peti ais besar, coklat Ferrero Rocher tu melambai suruh saya ambil. Itu coklat hantaran H dan tiada siapa berminat ke nak ambil sebiji dua maka saya membuat kesimpulan biarlah saya yang menghabiskannya. Ngehngeh. H pun bukan dia nak bawa pergi Christchurch pun. Dia pun tak hairan dengan coklat agaknya, kilang Cadbury pun ada kat sana.

Makan coklat Ferrero Rocher secara pukal ni memang indah almaklumlah bukan selalu boleh buat. Sebiji-sebiji masuk mulut. Macam terawang-awang. Haha. Oklah tu sakit kepala kurang.

Jumpa lagi pada tulisan lain. 

Kereta Awal Cadbury Digunakan Pada Tahun 1919


Ahli Keluarga Yang Awal Yang Memajukan Perniagaan Cadbury


Proses Membuat Coklat Di Kilang Cadbury

2 comments:

Anonymous said...

ferrero rocher ni favourite saya!

NA said...

@FAtyn: Komen tulisan lama. Nasib baik perasan. Aha sekali makan nak makan lagi.