Nuffnang

Thursday, March 7, 2013

Menyendiri Dan Terlebih Fikir


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Selamat pagi Khamis yang indah. 
Kadang-kadang saya tak faham dengan keadaan saya yang tak berapa minat nak 'bergaul' dengan orang. Lebih suka menyendiri. Kalau dengan orang ramai, saya rasa macam beban dan penat jiwa nak berada dalam kelompok tersebut. Saya lebih suka melayan perasaan atau kata orang khayal dalam fikiran. Bolehlah nak berada dalam kelompok tapi lebih suka duduk di tepi mendengar cerita. Sambil dengar sambil mencerna cerita sambil kaitkan apa-apa yang terlintas di fikiran. Menyampuk kalau ada perkara nak luahkan. Kalau tak berdiam diri sahaja.

Saya rasa jenis banyak fikir di mana mungkin bagus mungkin tak. Tengok apa yang saya fikirkanlah. Kadang-kadang banyak fikir buat saya sakit kepala. Tak baguslah kut banyak fikir ni kan. Hehe. Kalau baca buku pun boleh hanyut dalam fikiran atau cerita. KUAT berkhayal saya ni. Imiginasi kuat. Saya kadang-kadang fikirkan apalah berlaku, itu ini. Korang ada sifat begini tak, tak berapa suka bergaul dan terlebih fikir?

Oklah itu sahaja nak kongsi. Tiba-tiba rasa nak luahkan apa terfikir dalam otak ini. Jumpa lagi...

3 comments:

Unknown said...

kite pon suke berangan hahaha

tp berangan lepas tu cuba buat rasanya takpe kot

jgn jd mcm mat jenin dah la, angan2 / fikir je tp buat tak hikhik

Unknown said...

kak wina ada FB tak? hihi

Unknown said...

email akak ape? :)