Nuffnang

Saturday, April 29, 2023

Sibuk Beraya Lagi Hujung Minggu Ini

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Hari ini ada jemputan kahwin di Tampin. Lepas itu ke Ampang Jaya, Selangor pula untuk rumah terbuka. Mok masak sedap. Harus pergi. Lepas itu tidur rumah adik bongsu yang nombor 4. Kira raya. Dapatlah tengok rumah adik pindah baru-baru ini di Sri Damansara. Hehe inipun mungkin ada selit rumah mana-mana sebab sudah di KL maknanya ada saudara-mara abah ajak raya. Jarang dapat jumpa sebab lepas arwah datuk meninggal tahun 2010 kami jarang balik KL/Selangor. Sedihkan? Penghubung kuat sudah tiada. Kalau arwah datuk ada memang rajin ziarah saudara-mara sebab ada itu tidak berapa kenal. Macam hubungan itu sudah ke hadapan. Inipun ramai sudah meninggal tinggal anak cucu yang tidak rapat.

Esok pula ke Shah Alam. Harap semua berjalan lancar. Insya Allah. Jadi sibuk hujung minggu ini.

Jumpa lagi apabila kelapangan.

8 comments:

nohas said...

Semoga dipermudahkan perjalanan berziarah saudara-mara..

Nur said...

Selamat beraya, NA. Hati-hati di jalanraya. Selamat makan-makan juga. :D

Amie said...

Apabila keluarga tertua sudah tiada memang terasa sangat kehilangannya. Merekalah asbab sanak saudara datang berziarah dan berkumpul.

mrhanafi said...

Minggu yang sibuk...jaga diri dan kesihatan...sekrang m,usim panas ..risiko sagat tinggi untyuk jadi kurang sihat

Carneyz said...

Memang selalunya macam tu la, NA. Orang tua yg menjadi penghubung yg muda. Bila orang tua dah takde, yg muda makin renggang dan lama2 tak kenal dgn generasi baru seterusnya.

Selamat Hari Raya NA :) Selamat beraya di rumah saudara dan adik 😊

Afzan said...

penuh program jalan-jalan raya ye NA

dear anies said...

bila org tua meninggal.. rasanya hilang segalanya..

mcm jiran sy. awal bln 2 aritu kak sulung meninggal. so raya thn ni seorg pun x blk kg. dulu ada arwah, semua blk walapun lps raya pertama

Fieza Sani said...

betul bila penghubung yang kuat dah tiada, hubungan saudara-mara dah makin jauh.. anak-anak buah pun ada yang kenal, ada yang tak...