Nuffnang

Sunday, March 24, 2024

Sayang

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Rasa hendak menangis dan patah semangat apabila barang disayangi rosak atau kurang berfungsi. Lagi sanggup baiki daripada beli baru.

Korang pernah rasa begini? Ada barang yang korang sayang dan menangis apabila rosak atau kurang berfungsi?

P.S: Anggota tubuh manusiapun akan makin lama kurang berfungsi.

 

25 comments:

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

hilang atau rosak barang yang kita sayang ? biar diganti dengan baru tapi tetap tak sama..kan ?

Mbul Kecil said...

mudah mudahan dipermudah segara urusannya kak na...happy Ramadhan ^^

LadyBird said...

dulu begitu, sekarang dah x begitu... belajar untuk tidak syg sgt2 sesuatu brg.. sebab kalau rosak, hilang nnti sakitnye terlebih2.. huhuhuhu

mrhanafi said...

Dalam hidup ini tiada sesuatu yang kekal...sebab itu apabila hadapi barang rosak atau kehilangan perlu reda

Wak Lat said...

begitula jugak dgn alam perkahwinan., ada je pasangan yg sanggup bertahan perbaiki kekurangan memasing drpd berpisah dan cari pasangan yg baharu., huhu

Puan Hazel said...

Dulu ye sayang nak ganti atau beli baru. Skrg tengok pada kepentingan & fungsinya. Kalau beli baru lagi berbaloi, tak repair dah :)

mama tisya said...

mmg sayang tp tula kdg2 kalau baiki lg mahal dr beli baru so better bli baru la

Fieza Sani said...

Faham sangat perasaan tu..tapi akak, kalau benda tu boleh di baiki akak akan usahakan juga untuk baikkan semula..kalau tak boleh & makan kos yang mahal, akak pilih beli baru...

Lydia Miza said...

ye,kadang kasut dah buruk pun nak jahit kasut tu sebab rasa sayang. padahal pada orang lain baik beli baru

anamizu said...

ye pernah dulu laptop kesayangan skrin crack.. menanges sendiri masa tu nak kena ikat perut nak kumpul duit utk ganti yg baru.. moga sihat-sihat hendaknya NA..

fanny_dcatqueen said...

Pastinya pernah mengalami. Tapi memang lebih ke barang2 seperti anggota tubuh. Semisal kalo sampai tangan tak bisa lagi berfungsi, saya pasti sedih Krn tak akan bisa olahraga beban lagi, atau kaki, jadi susah nak traveling.

Hanya saja kalo bersifat benda seperti hp, mobil, tak terlalu merasakan itu, Krn bagi saya bisa dibeli lagi, atau tak seberapa penting value nya.

Azhafizah MN said...

Memang sedih kalau barang yang disayangi rosak. Selagi boleh dibaiki, kita baiki.

Mbul Kecil said...

Semoga kak na dan keluarga selalu diberikan kesehatan 😊

kalau benda kesayangan yang kesayangan banget mbul apa ya, bukan benda sih tapi hewan peliharaan misal kucing. Dulu mbul ada piara kucing, udah gede banget, sehat, terawat akhirnya hilang jadi sayang huhu

norhidana said...

Sedih kalau barang yg kita beli dengan titik peluh kita tiba2 rosak tp kalau keperluan nak tak nak kene beli baru jugak kan..... redo je kak itu sudah ketentuan

aizamia3 said...

Bertambah sedih dan terasa kalau barang tu bukan rosak di tangan kita.

LadyBird said...

Salam Na, ke mana lama menghilang.. NA sihat?

Mrs. A said...

Ya mestilah sedih barang yang disayangi rosak kalau boleh dibaiki alhamdulillah kalau tak boleh kena redho.

Nur said...

Tengok barang juga, kalau handphone atau laptop ada problem, memang hantor repair dulu.
Ye, makin tua, satu-satu nikmat Tuhan tarik balik. Kena terima.

Faizal R said...

Apa yang rosak tu kut2 boleh membantu.

MRENEYOO said...

Kehilangan sesuatu itu pasti sakit banget,entah itu barang apalagi orang' tersayang...

NA said...

Sihat sahaja.
Cuma ada keadaan (bukan masalah kesihatan) yang buatkan kurang sedikit penulis.
Tq kerana bertanya.

NA said...

Typo penulis=menulis

LadyBird said...

komen berdasarkan komen na d blog Ldy..:

betul Na.. xnak selalu mengeluh .. kite stress dan orang yang baca pun akan turut stress.. sedangkan "takdir" untuk kita laksanakan dengan baik di sini masih byk..

Ummu Imro'atus Sholihah said...

Semoga Allah gantikan dengan yg lebih baik. Aaaamin💪😊✨️

Suria Amanda said...

SA pun akan rasa sedih sekiranya barang yg SA syg rosak atau hilang..kalau diganti tetap x sama dengan yang lama..