Nuffnang

Friday, August 10, 2012

Monolog: Doa, Rezeki, Syukur Dan Popia Mini


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

My life is awesome. Apapun tak lupa doakan untuk para muslimin, muslimat. Sudah semestinya doa kepada ibubapa dan terutamanya untuk aku. Moga aku sentiasa ingat dan taat pada perintah Allah. Itulah yang penting. Sentiasa bersyukur dan merendah diri atas rezeki yang diterima sama ada rezeki usaha ataupun rezeki yang tidak di sangka-sangka. Sungguh menakjubkan mendapat rezeki terpijak. Kadang-kadang rezeki tak perlu dicari sebaliknya ia datang sendiri. Bagaimana nak dapat rezeki yang datang pada kita? Senang sahaja, kita utamakan Pemberi Rezeki daripada segala-galanya. Memang bergolek-golek rezeki mengejar kita. Syukur pula bukan dengan kata "aku bersyukur" sahaja tapi dengan perlakuan dan perasaan mengiringinya walaupun hanya dapat RM0.50sen sahaja tetapi kegembiraan yang awak tunjukkan ialah macam dapat RM1 juta. Tak percaya cuba amalkan. :)

Popia mini masih perlu disiapkan dan aku kena sambung khidmat tolong Mok sampai menjelang raya. Nak tolak membantu Mok tak sampai hati. Hati dah rasa nak balik rumah. Home sweet home. Aku dah rasa rindu kat rumah sebab aku dah ada projek lain nak buat. Nampaknya Allah sediakan rancangan lain untuk aku.

Popia Mini
Diari Saya
Zoom
Buku Law Of Attraction




Selamat kembali berpuasa wahai diriku dan istiqamah.


5 comments:

Jue said...

Allhamdulillah atas segala limpahan rezeki dari-NYA...kembali berpuasa yeak wina...jue pun sama...hik3

Unknown said...

akak buat popia yg mcm mn?
yg die tabur gula ke atau popia biasa yg pedas?

NA said...

@Jue: Aik sama!Hehe. Bersyukur selalu.

@Syaze: Popia biasa yang pedas letak udang kering.

yusuflaili(Goku) said...

Buatlah banyak popia ada lebih makan lepas raya..hahahaa

NA said...

@Goku: Ni buat untuk dijual. Malas buat lepas raya.