Nuffnang

Thursday, March 11, 2021

Selamat Berbuka Puasa

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Salah satu kegembiraan ialah ketika menunggu berbuka puasa. 

Kebetulan hari ini hari Israk Mikraj. Hehe hari ini drama sedikit sebab rasa penat sangat. Hendak kata panas sangat, tidak sangat. Apapun meraikan puasa Khamis dan bulan Rejab.

Menu Berbuka Puasa



Iftar dengan nasi beriani, rojak buah, kurma, roti kismis, roti sapuan mentega kacang dan coklat. Air pula air kopi susu dan air mineral. Kenyang betul. Alhamdulillah.

Tidak sabar hendak puasa lagi.☺

Jumpa lagi.

37 comments:

Curheart.Bedelia said...

waaah Alhamdulillah byk rezeki tu, hehe. Lama tak makan puding roti, rindu pulak nak makan. Pejam celik....tak lama lagi je nak ramadan.

Azhafizah MN said...

Alhamdulillah..Sedap menu berbuka akak. Harini hujan lebat petang tadi.

Ako Retna said...

Alhamdulilah.. Berbuka nasi beriani, perghh sedap, mmg konpom kenyang!! Lg 2 3 minggu kita nak sambut ramadhan dah..

nayfatimahrasyid said...

Rezeki org berpuasa

anakdenesor said...

sedap nya beriyani...wuaaa ni terus rasa nak makan ni

Abam Kie said...

masa bulan puasa nanti pasti meriah dgn makanan n minuman.. selamat berpuasa sunat...

norhidana said...

menyelerakan betul menu berbuka akak...

Kak Feni said...

hawa bulan ramadhan dan makin terasa. Cuaca panas sekarang ni. Selamat berbuka puasa NA.

SalbiahM said...

Alhamdulillah. Sedap-sedap semuanya. Semoga Allah panjangkan umur kita sampai berjumpa Ramadan

Sha Mohamed said...

Alhamdulillah.. sedap menu berbuka sis..

Nur said...

Alhamdulillah. Sedap nasi beriani. :)

Luiz Gomes said...

Boa tarde NA, parabéns pela matéria.

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Jgn lupakan doakan kami tiap kali nak berbuka tu (doa org berpuasa makbul).. doakan moga kami dpt masuk Syurga tanpa hisab tau!. Aamiin.

NA said...

Insya Allah. Terima kasih beri idea untuk doakan apa. Hehe.

Nina Mads said...

alhamdulillah dpt puasa dan pahala sekali gus. meriah makanan

Atie Zieya said...

meriahnya juadah :)

Eza boom boom said...

Meriah menu, alhamdulillah. Selamat berbuka puasa ya, Kak Wina. :)

dear anies said...

uiii banyak tu mknn😊

Galaksi Viral said...

Wah, bestnya akak berpuasa dan berbuka puasa dengan lauk sedap sedap lak tu. Terbaik kak. :)

Ujie Othman said...

Wah..macam-macam ada tu Na.
Nasi beriani...saya suka!

Semut Senyum said...

Assalamualaikum. WAh, sedapnya nasik beriyani tu. Berpuasa memang seronok. SS pun dah tak sabar nak tunggu RAmadhan ni. Semoga ada kesempatan kita semua. amiin

Mrs. A said...

Wah! menariknya menu berbuka NA tu.
Mrs. A belum habis ganti puasa lagi nih! aduyaiii

dear anies said...

arini puasa lagi?

hasliynda umairah beauty said...

sekejap je
bulan depan dah puasa

Aisya Ismail said...

Banyak betul menu.

nayfatimahrasyid said...

Singgah Khamis 🌹🌹

Wak Lat said...

selamat berbuka puasa,, ;p

nona sani said...

Ye, time berbuka lah best!!!! Moga sampai kita semua ke Ramadan seterusnya...
Amin

nona sani said...

Saya pun sukaaaa time berbuka puasheee~ Huhu...Meriah kan makanan berbuka tu...macam-macamm...Moga kita semua sampai ke Ramadan seterusnya.

AMIN

Mrs. A said...

Wah! meriahnya menu berbuka.
Mrs. A masih ada lagi hari yang belum ganti.
InSyaAllah lepas habis uzur ni nak ganti.

~rasa mcm dah komen kat entry nih!~ ntahlah

shima jelani said...

Alhamdulillah. Meriah menu berbuka 🥰

nohas said...

Alhamduillah..meriah jamuan iftarnya..

Shida Radzuan said...

Alhamdulillah :) Tahniah NA dapat berpuasa lagi..Meriah menunya tu :)

adianiez AIDA said...

berpuasa memang heaven.
hikmah berbuka tu yg best kan.
makan dgn famili. indah nya la...
3 jumaat je lagi, kita bakal masuk ramadhan.
best!

Farrah MF said...

Meriah menu buka puasa 😊

mamapp said...

Arini buka APA na

Litah L said...

selamat berbuka petang nanti hehe