Nuffnang

Monday, October 15, 2012

E-Novel: Dunia Rumah Alena- Bahagian 3


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...
Bahagian 3 

***Alena masih meneruskan hidup. Setelah sebulan lebih Alena terpaksa menghidupkan telefon bimbitnya kerana ramai yang mencarinya. Alena terpaksa memohon maaf kepada bekas rakan sekerja yang tidak dapat menghubunginya untuk berjumpa dengannya.

Alena berkenalan dengan rakan borak yang baru. Nurhuda namanya. Dia menuntut tahun akhir Kejuruteraan Kimia di UTM Skudai. Nurhuda sangat baik dan mengajak Alena ke UTM untuk brjumpa.
"Betapa baiknya dia baru kukenal telah mengajak aku turun ke JB," lintasan hati Alena.
Alena tidak ragu-ragu menolak kerasa merasakan ketulusan hati Nurhuda. Ini merupakan salah satu untuk melupakan kesedihan yang ditanggungnya.

Di samping berjumpa Nurhuda, Alena akan berjumpa rakan borak yang lain dan teman sekuliah Nurhuda iaitu Khatijah.

Alena bertuah berjumpa Nurhuda dan Khatijah. Keakraban Nurhuda dan Khatijah membuatkan Alena memikirkan alangkah indah dia mempunyai rakan baik. 2 hari di JB masa yang cukup singkat. Layanan yang diberikan sangat baik. Alena berharap hubungan silaturahim yang baru terjalin akan terus erat. Ahad petang Alena pulang ke rumahnya. Dia telah rindukan katilnya.

Betapa Alena teringat pepatah 'jauh perjalanan luas pandangan." Hatinya sedikit terubat dengan perjalanan ini.

SAMBUNG...

5 comments:

Martin Karakabu said...

Hallo sist, paragraf pertama, kalimat ketiga, kata ketiga terjadi kesalahan penulisan (Alena terpaksa memnon maaf), memohon maaf.

Hal menarik pada part 3 adalah quotes yang sangat bijaksana, "'jauh perjalanan luas pandangan". Harus memiliki wawasan yang luas dan berpikiran maju.

Di part 3 ini kabar baik untuk tokoh Alena. Dia berjumpa dengan tokoh Nurhuda. Digambarkan oleh penulis sebagai orang yang sangat baik.

Kebaikan itulah yang memberi kesan sangat mendalam bagi tokoh Alena, "kapan berjumpa lagi" penulis memahakai kata "silaturhami. Its oke ini keren...

Bagaimana kisah selanjutnya...

Menuju part 4.

NA said...

Sudah dibetulkan. Terima kasih kerana membaca.

Martin Karakabu said...

Baik, terima kasih, tetap semangat dan terus berkarya. Mohon maaf jika tidak berkenan. Semanangat dan harus tetap semangat.

NA said...

Don't worry. Saya ok sahaja ditegur.

Martin Karakabu said...

Tipe orang yang mau maju ialah bersedia dikritik, hebat.