Nuffnang

Saturday, December 17, 2022

Nama Tertera Pada Hadiah Tukang Komen November 2022

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Semalam memang hari 'me time' sebab tinggal seorang, Azim ikut Atuk dan Uwan ke klinik dan seterusnya hantar dia ke rumah neneknya belah ayah ke Bukit Beruntung, Selangor. Jadi saya seorang di rumah. Ambil masa terluang tengok tv yang sebelum ini dikuasai anak-anak buah, makan, kemas rumah. Blog dan internet terabai semalam. Cuma petang sedikit dan malam baru berkesempatan buka.

Pukul 11 malam lebih tergerak buka emel dan ternampak emel daripada Puan Fiza. Buka emel dan dia kata hadiah saya dalam perjalanan. Saya balas emel kata kalau sampai saya beritahu. Saya buka laman track & trace JnT, masukkan nombor bungkusan. Tengok-tengok status sudah sampai. Berderau darah saya sebab saya tidak dengar bunyi kenderaan kecuali untuk parcel adik saya. Saya tengok waktu status dihantar. Ia tertera pukul 3 petang lebih. Parcel adik saya ambil sebelum Zohor dalam pukul 11 lebih. Turun bawah tengok nama pada bungkusan. Memang bukan saya punya. 

Buka kunci rumah dan bergegas ke tembok depan rumah. Rasa lega dalam kegelapan malam, nampak kotak segi empat tepat berbalut hitam atas tembok. Terus ambil bawa masuk naik atas. Emel lagi kepada Puan Fieza kata barang sudah sampai. Lega dalam keadaan elok bungkusan. Syukur hari tersebut panas terik dan malamnya berangin tidak hujan. Alhamdulillah.

Terus buka. Terpampang nama hadapan dalam bahasa Jawi.

Hadiah Nazia Sejadah



Keluatkan dan bentangkan sejadah. Alhamdulillah terbentang nama penuh pada bucu kanan dan kiri.

Nama Terukir Pada Kanan Dan Kiri Sejadah



Insya Allah saya akan gunakan. Belum rasmikan sebab kebetulan semalam hari pertama uzur.

Terima kasih Puan Fieza beri hadiah praktikal untuk dibawa ke masjid juga. Sejadah Nazia. Kali ke-2 terpilih sebagai tukang komen terbanyak. Semoga Puan Fieza dimurahkan rezeki dan segala hajat diberikan Allah. Alhamdulillah semalam Jumaat hari yang indah kerana permintaan saya dimakbulkan Allah.

Oklah itu sahaja coretan. Jumpa lagi.

27 comments:

syuhada salleh said...

tahniah..

Afzan said...

Alhamdulillah masyaallah cantik sejadahnya NA

Syazni Rahim said...

Tahniah, cantik hadiahnya.

Amie said...

Alhamdulillah.
Hadiah yang sangat bermakna dan dapat dimanfaatkan untuk beribadat.

Salina@IbuAqil said...

Alhamdulillah!
Cantek sejadahnya.. ;)
Salam hujung minggu buat NA..
Semoga semuanya baik2 saja..

Ujie Othman said...

Wah...Tahniah NA 👏

Puan Hazel said...

Cantik!
Baru tahu nama sebenar NA :D

mama sara nur @ Cik Nor said...

tahniahh
cantik hadiahnya

Carneyz said...

Alhamdulillah, semoga pahala semasa solat guna sejadah tu mengalir jugak kepada yg beri hadiah tu :)

Rabiahtul adawiyah said...

Alhamdulillah

Nur said...

Cantik sejadah. Istimewa, sebab ada tulis nama. :)

SalbiahM said...

Tahniah kak. Memang hadiah yang sangat praktikal.

mrhanafi said...

Alhamdulillah dapat hadiah yang cantik

Ako Retna said...

Alhamdulilah nasib baik slmt fapat parcel nya tu.. Tahniah NA

dear anies said...

wahhhh tahniah tahniah! dah boleh stand by utk tarawih nnt ;-)

Fieza Sani said...

Alhamdulillah hadiah dah sampai..Nasib baik x hilang..J&T ni kadang mmg suka bagi seprais letak barang kita macam tu, tak beritahu..haha..Nasib baik tak hilang..Moga hadiah tak seberapa ni memudahkan NA bila travel dan ke surau/masjid untuk solat...

norhidana said...

Tahniah kak, cantik sejadahnya

Kakmim said...

Alhamdulillah... hadiah yg sgt bermanfaat kpd penerimanya... tahniah NA.. teruskan mengomen.. hehehe

nohas said...

Alhamdulillah, cantik sejadahnya..nmpk gebu, sedao nasa sujud..

Wak Lat said...

tahniahnyer dpt hadiah sejadah., aminn

fanny_dcatqueen said...

Cantiiiik sejadahnya kak 😁. Lebih personal pula karena ada nama Yaa😍

Nina Mads said...

tahniah dan alhamdulillah murah rezeki

nayfatimahrasyid said...

Alhamdulillah

mummy_ayu said...

wah...tahniah!
alhamdulillah, hadiah yg sgt useful. senang nak bawa travel kan...

adianiez AIDA said...

tahniah :)

Suria Amanda said...

Tahniah Kak NA...cantik sejadah tu..siap ada nama lagi...

mamapp said...

wah boleh pakai hari2 ni.. tahniah na