Nuffnang

Thursday, December 13, 2012

Macam-Macam


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Macam merajuk sahaja saya dengan blog. Ya memang ada rasa jauh hati sebab rasa susah sangat nak kemaskini tulisan. Jadi untuk mengubati hati luka saya menumpukan jiwa dan raga cewah dengan baca buku. Kebelakangan ini saya baca siri Anne. Ala si penulis L.M.Montgomery tu. Mula-mula baca 'Anne's House Of Dreams' sebab terbantut lama baca di situ. Bayangkan baca ketika tunggu keputusan SPM, SEKARANG baru sambung!Naik kuning buku tu. Nasib baik buku tu dah balut dengan plastik buku. Hehe. Lepas tu lancar pula baca sampai habis. Tak puas dengan kegilaan kepada watak 'Anne'  sambung dengan buku 'Anne Of Ingelside'. Habis juga baca dalam 4 hari. 2 siri selepas buku 'Anne Of Ingelside' saya tiada jadi misi untuk mencari buku klasik tersebut bermula di Pesta Buku Big Bad Wolf. Sini harga buku-buku import mula gila tapi sayang buku yang saya cari takde (ke saya tak jumpa sebab ada 3 juta buku) tapi belilah satu buku ni harga RM8.00. Kalau ikutkan harga buku ini 7.99 pound.

Masih mencari siri 7,8 dan siri pertama(siri pertama pinjam baca daripada Joeriana) Anne. Maka mencari di Popular tapi hampa tiada. Jumpa buku klasik lain macam 'Little Women'. Ada tawaran beli 1 percuma 1. Harga murah pula iaitu RM9.90. Jadi ambil tawaran dengan satu lagi tajuk 'The Adventures Of Tom Sawyer'.

Cari di internet siri 'Anne'  dapatlah petunjuk buku yang dahulu saya beli tu. Ikutkan banyak penerbit keluarkan buku ni sebab buku klasik tapi saya nak cari daripada penerbitan Random House sebab kulit buku cantik dan yang penting memang terbit 100% daripada pengarang. Maksud saya tidak diringkaskan atau ayat diringkaskan. Kalau dahulu mula-mula saya kenal tajuk ini memang versi bahasa mudah dan ringkas. Sekarang saya nak baca yang asli punya. Hehe.

Oh sekarang saya menulis di pc saya. Semua dengan pertolongan adik, si H yang muat turun pemacu 'wireless' yang mana dapatlah saya layari internet. Ralat sedikit sebab saya pakai Windows XP versi lama.

Oklah luahan saya. Jumpa lagi.

2 comments:

Syazana Zainn said...

XP lg best dari vista, window 7 sbb dia ringan hihi

:D

NA said...

Haah ringan rasa dan mudah nak layari internet.
Hehe terubat sedikit hati.

-wina1979-