Nuffnang

Saturday, May 15, 2021

Selesai 1 Hari

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Anda bertanya satu hari apa? Satu hari puasa ganti. Lagi 3 hari puasa qada' dan 6 hari puasa sunat. Selamat menjalani marathon puasa kembali. Hehe rasa gembira. Awal-awal dapat buat. Ya asbab tidak dapat berkunjung baik kita gantikan dengan aktiviti puasa.

McDonald's McChicken



Hari pertama puasa, abah belanja McChicken. Terima kasih juga beri duit raya. Rasanya tidak pernah putus abah beri duit raya tiap-tiap tahun. Ironi makin besar makin banyak duit dapat. Hehe. Alhamdulillah. Don't worry duit dapat akan digunakan pada jalan Allah. Saya akan buat pelaburan akhirat, kebaikan dapat juga pada pemberi.

Doakan saya dapat habis buat. 9 hari lagi. Jumpa lagi.

26 comments:

fairus said...

Semoga dipermudahkan untuk terus berpuasa...

nona sani said...

Salam Aidilfitri..Moga terus di bawah lindungan Allah...Selamat berpuasa kembali...Heheh... Jom, tiba masa boikott barangan Israel pula... Susah jugak sbb byk gila brand dorang.. hm...

Puan Hazel said...

Selamat Hari Raya NA & keluarga.
Seronoknya dapat duit ry dari Abah :)
Dah start puasa ganti ye, bagus 👍👍👍

Atie Zieya said...

tahun ni atie dpt juga duit raya, rm5 :)

Ako Retna said...

Wah dh start ye puasa ganti.. K ret tgu isnin ni insyallh

nohas said...

Alhamdulillah..semoga dipermudahkan urusan..bestnya dpt duit raya..

Syaz Rahim said...

selamat hari raya maaf zahir batin

Ujie Othman said...

Seronok dapat duit raya kan, bukan budak je..kita pun seronok.

Saya pun mula semalam puasa, pertama kali mula seawal 2 syawal.

Azhafizah MN said...

Alhamdulillah...Selamat berpuasa kak. Saya belum mula lagi. InshaAllah minggu depan. Dua tiga hari ni kurang sihat. Seronoknya dapat duit raya :)

Atiqah Najihah said...

Wahhhh dah start puasalah. Kita punn nak puasa awal awal jugak. Senang hehehehe.
Semoga dipermudahkan urusan kak NA :)

Norlaili A Wahab said...

Selamat berpuasa 6 NA 😁

Siti Yang Menaip said...

insyallah rancangnya baru nak mula esok lusa..
yang ganti dulu wajibnyaa kemudian kalau larat baru yang sunat..

jemput join GA di blog :
https://www.sitiyangmenaip.com/2021/05/nz-souvenirs-giveaway-by-sitiyangmenaip.html

Farrah MF said...

Selamat berpuasa, NA. Moga dipermudah semuanya.
Saya belum mula lagi :)

Ana Jingga said...

selamat berpuasa NA, selamat hari raya juga dari kak ana :)

Nur said...

Selamat berpuasa, NA. Sedapnya, McChicken. :)

SalbiahM said...

Alhamdulillah dah ganti 4 hari. Tinggal 5 lagi. Jarang buat puasa awal ni tapi dah alang-alang tak boleh beraya kan. Selamat berpuasa

norhidana said...

Moga dipermudahkan utk selesaikan ganti puasa

dear anies said...

chaiyok chaiyok... sy x mula lg... dah laa byk nk ganti ni hehehe

Nina Mads said...

Seronoknya boleh berpuasa ganti. Xboleh makan fast food lg kena pantang makan

mama tisya said...

smlm ankdara beli mc chicken juga utk berbuka puasa..katanya blanje mama & ayah guna duit raya

Shikin Razali said...

Salam Aidilfitri untuk kak NA sekeluarga.. Andai ada salah silap, maaf zahir dan batin... Saya belum mula lagi puasa 6 sebab hihihihi biasalah orang perempuan...

sophea ◇ said...

Semoga dipermudahkan

dear anies said...

bila 'raya'nya? ;-)

Cik nadya said...

sedapnyaaaa burger niii :)

mamapp said...

Selamat berpuasa na.. seronok dpt duit raya

babYpose said...

Alhamdulillah dapat duit raya, dapat qada', puasa enam, legakan, betul tu tak berkunjung lebih baik puasa..