Nuffnang

Friday, December 14, 2012

Telefon Pintar Yang Mana Satu


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Hujung-hujung tahun ni banyak pula jualan murah. Gila teruja rasa hati ini. Rasa macam-macam nak beli. Salah satu terfikir nak beli telefon bimbit/pintar yang baru. Telefon yang sedia ada bateri tak kuat sangat dan lagipun 7 tahun saya guna Nokia 3200. Kalau sekarang ni telefon ni dah ketinggalan zaman dan tak ada dalam pasaran.

Tadi ada tengok sedutan berita Apple iPhone 5 keluar Malaysia malam ini. Wowo ada berminat dengan model ini. Pernah guna iPhone 2 adik punya. Cuma susah nak taip kalau buka blogger pos. Saya hendakkan yang mudah untuk menulis blog, senang nak blogwalking dan tinggalkan komen. Penting sekali boleh terus muatnaikkan gambar terus. Takde macam sekarang nak kena alih daripada kamera digital ke pc. Lagi satu kualiti gambar mesti bagus. Saya takmo Samsung sebab dah pernah cuba, sukar nak taip di blogger. Senang cerita telefon tu mesra aplikasi blogger. 

Eh lagi satu telefon pintar daripada Nokia guna Windows 8. Macam menarik sahaja. Siapa tengah guna telefon pintar Nokia pelantar Windows 8? Bagus tak?

Saya ni ketinggalan dengan teknologi. Bukan jenis orang yang terkini dalam perkakasan teknologi ni. Jadi teragak-agak kalau nak beli sebab nak pastikan berbaloi. Saya bukan jenis suka tukar-tukar telefon ikut perkembangan.

Ok itu sahaja coretan saya. Jumpa lagi.


4 comments:

Jajas said...

samsung terbaik...huhu

NA said...

@Jajas: Samsung tak seronok.

Unknown said...

sedih, schaze pakei enpon biasa jek.hihi

NA said...

@Schaze: Ek Kak Wina pakai telefon dah luput dek zaman. Hehe :)