Nuffnang

Saturday, October 8, 2022

Beans & Co

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...


Sejak terjebak minum koko adalah hendak rasa cuba koko lain yang rasa mewah. Semestinya hargapun tinggi sedikit.

Ada pergi rumah adik minta air koko. Eh ada pula. Ditanya pula hendak koko sahaja atau koko pudina. Maka jarang-jarang dapat koko pudina maka itulah pilihan untuk saya. Apabila saya minum, boleh tahan sedap.

Maka saya tanya beli di mana. Beli di platform popular ketika ini. Saya minta pesan satu tanpa tengok harga tapi saya minta yang koko sahaja.

Hehe apabila tengok harga boleh tahan mahal. RM69 setin dengan 550 gram dengan 55% coklat gelap. Kalau yang koko pudina lagi mahal. Hela nafaa sahaja. Pos dengan Ninjavan pula RM1. Murah kos pos sebab diberi kotak dan dalamnya dibungkus dengan bungkusan buih (bubbles wrap) ingat bungkus cikai. Demi untuk merasa. Rasa beli sekali ini sahaja.

Tin Beans & Co Dalam Bungkusan Buih



Oklah rasanya sama macam saya beli sebuk koko Van Hauten. Cuma ini ada dah letak gula, susu tepung, molases.

Tin Beans & Co



Keinginan sudah dipenuhi. Harap tiada racun lagi untuk rasa beli lagi. Jangan termakan godaan dengan perkataan 'artisan' atau 'gourmet drink'

26 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Koko mmg mahal, kan. Tapi tak apalah, bancuh sikit2, buat raso2, hehe.

Ujie Othman said...

Tu diaa harganya…
tapi okeylah sebab dah tau sedap baru membeli. Boleh la buat melepas rasa ya NA.

Amie said...

Saya pun suka minum koko.
Kalau boleh nak selalu menikmatinya! Macam duduk daam syurga dapat secawan koko panas!

nohas said...

Sesekali ok..1/2 kilo byk jg tu kalau minum sorang..

Nur said...

Hehe.. sesekali, NA. Rasa koko mewah. Bila kita banyak cuba, baru boleh buat perbandingan rasa, harga dan nilai kalori dia. :)

Carneyz said...

Sejak tak boleh minum kopi, saya beralih ke minuman koko kalau makan di luar. Harga kayangan tu mesti sepadan dgn rasanya yang sedap kan?

SalbiahM said...

sekali-sekala nak merasa bolehla. minuman kayangan ni. saya pulak teracun nak cuba koko pudina.

Shikin Razali said...

Saya tak berapa gemar minuman koko, cuma pernah minum Van Hauten jeala.. Rasa lain macam jea dan macam tak lalu dek tekak.. hihi tapi rasa macam nak cubala produk yang akak review nie..

Puan Hazel said...

Lawa tinnya...
Sesekali layan tekak apa salahnya :)

fanny_dcatqueen said...

Hahahaha, tau tak, saya tiap kali ke Malaysia, mudah sekali tergoda beli2 choco drink kaleng macam nih. Krn di Indonesia tak ada yg enak. Yg enak buatan Malaysia ataupun New Zealand. Macam Milo bubuk, yg buatan Indonesia saya tak suka. Yg Malaysia lebih sedap, tapi mahal lah.

Makanya kadang saya selalu beli banyak saat traveling ke Malaysia 😄. Harganya tak terlalu mahal dibanding yang sudah masuk ke Indonesia market 🤣

anamizu said...

sekali sekala #Buat Raso Raso , takpe orang kate hehehe

mrhanafi said...

boleh tahan juga harganya..

tapi bagus juga untuk dirasa..

lagipun minuman cokelat sedap dan berkhasiat..

saya suka minum MILO jer dengan harga RM18 untuk berat 1kg

nona sani said...

Menarikkk kaler pinkkk packagingngya.. heehehe

mama tisya said...

hah bole tahan harganya tu...tp kalo sedap apa salahnya

norhidana said...

Boleh tahan harganya kan kak, tapi rasa dia tu yang buat dia mahal rasanya.

nayfatimahrasyid said...

Belum pernah beli dan rasa... Van houten tue coklat nyer pahit... Tapi kalo buat kek sedapoo

Wak Lat said...

oo dh mcm milo erk., ;p

Fieza Sani said...

sesekali okey je..hehe..reward diri gitu..

mama sara nur @ Cik Nor said...

Mesti sedap ni kan

Azian Elias said...

Akak pun dah bertukar kepada koko. kunun2 nak sihat ye. tp mmg mahal.
yg penting tekak sedap kan.

Sha Mohamed said...

Wah.. cantiknya tin dia.. sesekali layan tekak..

I am LZ said...

Boleh LZ cuba, nampak best review NA..
Kalau buat kek coklat mesti padu..

Abam Kie said...

sy cuba beralih dari milo ke koko. baru sedap!

Azhafizah MN said...

Pertama kali tahun brand ni. Dari pek tin tu boleh agak macam premium. Boleh tahan juga harganya. Kalau sedap okaylah. Rare koko mint tu.

dear anies said...

kalau bancuh dlm adunan kek, boleh ke?

mamapp said...

cantik packaging dia ada color pink lagi.. sedapnya koko panas