Nuffnang

Monday, January 7, 2013

Hari Ini


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Oh!Ya, anak saudara si Adiva dah ada semula di Melaka. Ada tragedi sikit. Waktu dia kat bilik saya, dia main ubat salap Tiger Balm. Mula-mula dia sapu kat perut saya, kat anak patung Pooh. Saya macam khayal sebab sibuk gosokkan bagi rata salap dia letak tu, tak perati sangat apa dia buat. Tengok-tengok dia dah letak kat muka dan kat mata! Apa lagi meraung-raung dia. Saya pula dah cemas basuh muka dan tangan, lap tangan dia. Dia pula masih gosok-gosok mata. Mana nak hilang pedih.
Akhir sekali, umi dia bawa Iva ke bilik air dan sabunkan tangan. Masih melalak. Terus bawa tidur.

Rasa saya ni tak cekap jaga budak-budak kecil lagi. Kadang-kadang saya macam khayal tak perati betul-betul. Dulu tong pemadam api mini pernah hempap tangan dia waktu dia panjat tangga. Meraung budak tu. 

Hari ini hari penat campur hari otak macam 'blur' sahaja. Ok jumpa lagi.

P.S: Rasa bosan maka jenguk feedjit live traffic, wah dari Belgium pun minat peraduan juga ke? :)


2 comments:

Unknown said...

kite lg careless -_-
kenkadang tu lupa tutup pintu la
selalu lupa..

NA said...

@Schaze: Bahayakan lupa-lupa ni.