Nuffnang

Thursday, January 10, 2013

Hadiah Harijadi Yang Diidamkan


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Banyak andaian bermain di benak fikiran tentang nombor misteri semalam. Boleh pula terfikir sampai kut dia telefon untuk ucap selamat harijadi. Tak logik pula TAPI mana tahu dia ada gerak hati kuat. Sampai mengganggu rasa dan perasaan diri hari ini. Hanya mampu berdoa kalau nombor itu daripada pihak MPH maka telefonlah diri ini segera, ketika itu juga.

Maka ketika mengemas dan membuka sarung bantal tiba-tiba telefon berbunyi. Oh yeah tiba-tiba deringan terhenti. Gigih juga nak on balik telefon bimbit kemudian telefon rumah berbunyi. Sah memang daripada pihak MPH. Memang kasi nombor rumah sekali. Angkat memang betul! Mahu menjerit kegembiraan. 

Lagi menggembirakan buku sudah SAMPAI. 1 lagi berita gembira. Mana tahu dia nak beritahu, "maaf cik buku ini kena order sebab sudah kehabisan stok. Ambil masa 3 minggu untuk buku sampai dari U.S." Punyalah imaginasi diri ini sangat kuat sampai fikir dialog lagi si penjual.

Maka kegembiraan ini tak dapat ditahan. Si penjual bertanya bila nak ambil. Ikutkan mahu sahaja kata sekarang. Haha tapi diri ini mampu berkata hujung minggu dan diri ini bertanya jumlah harga buku. RM58.70. Tak kisahlah duit terbang untuk buku. Diri tak rasa membazir dan tak rasa 'terkorban' pun.

Alhamdulillah syukur. Harap-harap semua berjalan lancar bila ambil nanti.
Apapun pertanyaan tentang nombor misteri masih belum terjawab. 


2 comments:

Unknown said...

mahal juga buku dr obersea ni kan :)


NA said...

@Schaze: Tulah pasal. Kena kirim kat orang beli kat sana baru murah :)