Nuffnang

Friday, February 8, 2013

Iklan Hantu


 بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum...

Selamat bercuti semua. Macam seronok minggu ni sebab hujan sahaja. 

Semalam buka blog nak jawab komen lepas tu mata sakit sangat dengan 'iklan terbang' yang besar dabak di kiri skrin. Memang saya perasan lama tapi masa tu tak boleh buat apa-apa sebab masa tu pc berhibernasi. Kali ini saya tak boleh biarkan sebab iklan besar. 

Mula-mula ingatkan 'hantu' tu gunakan ruang Nuffnang xchange yang dah takde tu. Tapi tak berhasil. Jadi saya buat satu-satu. Buang perkakas (widget) satu-satu nak tengok hantu tu duk mana.

Tak lama dapat kesan. 'Hantu' tu kat Pusing-Pusing Dunia. Oh tidak. Saya suka perkakas tu. Buang sekejap. Memang 'hantu' tu takde. Saya letak balik 'coding' Pusing-Pusing Dunia nak edit bahagian mana mungkin 'hantu' tu duduk. Tak jadi buang 'coding' yang saya agak (takut silap). Letak semua 'coding' Pusing-Pusing Dunia. Tengok je dah takde! Aik nak buang terus hilang. Hehe.

Jadi kepada yang hadapi masalah sama macam saya ada iklan hantu. Tengok bahagian dunia yang berputar tu.

Mula-mula ada iklan hantu cuak juga takut hilang glitterati. Padahal iklan hantu tu ada tiba-tiba bukan saya letak. Syukur dapat hilangkan.

P.S: Kalau korang iklan hantu ada pada blog saya cepat-cepat beritahu.

P.S: Cara buang iklan hantu. Tentukan kedudukan di mana. Cari perkakas (widget) yang ditumpanginya. Kemudian potong (cut) coding untuk perkakas tu. Buang perkakas tersebut. Lepas tu buat baru dengan klik 'Add widget'. Tampal (paste) balik coding Semua ni boleh dilakukan dengan buka template. Selamat mencuba.

Kemaskini 11 Feb: Iklan hantu tu ada balik. Jadi saya cuba buang sebahagian coding Pusing-Pusing Dunia seperti di bawah.
<noscript><applet codebase="http://rc.revolvermaps.com/j" code="core.RE" width="220" height="220" archive="g.jar"><param name="cabbase" value="g.cab" /><param name="r" value="true" /><param name="n" value="false" /><param name="i" value="2xym1g75eon" /><param name="m" value="0" /><param name="s" value="220" /><param name="c" value="ff0000" /><param name="v" value="true" /><param name="b" value="000000" /><param name="rfc" value="true" /></applet></noscript>
Harap-harap tak keluar lagi.

11:07 malam 11 Feb: Tak berjaya buang. Ingatkan dah hilang. Rupanya iklan tu macam biskut. Iklan hantu tu tak lekat dengan perkakas Pusing-Pusing Dunia. Jadi coding di atas LETAK SEMULA. Masih mencari.

Sesiapa yang tahu tolong beritahu bagaimana nak buang iklan hantu tersebut.

No comments: