Nuffnang

Saturday, February 2, 2013

Kegemaran


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Dikesempatan ini nak ucapkan terima kasih kepada para pelawat kerana menjengah blog ini. Sorry for lacking updates. Emotional turmoils :(

Kongsi cerita sedikit malam semalam. Emak dan abah pergi jamuan COMBI di balai raya. Saya tak ikut sebab malas dan perut tak sedap. Bila mak balik saya tanya makan apa kat sana. Mak cakap makan sate. Saya cakap makanan kegemaran mak tu. Mak macam terkesima jer. Haha, saya tahu sebab adik, si M bagitahu sate kegemaran emak. Hait tahu daripada adik. Padahal saya selalu dengan emak. M tu duk jauh. 

Lepas tu abah menyampuk,"ada sate kat peti sejuk."
Mak pula cakap. "Haah."
Saya pula terkulat-kulat. "Eh takpelah. Bukan minat makan sate. Lainlah soto ke, spaghetti ke.Haha." Saya anggap abah salah sangka ingat saya yang suka sate.
Lepas tu abah cakap "laksam pun ada tadi."
Saya yang kemudian jalan ke dapur cakap sendiri "huh laksam, sedap tu. Itu Na suka gak." Tiba-tiba terliur.
Terbayang kempunan nak makan laksam. Ada satu hari singgah satu gerai untuk sarapan minta laksam. Makcik tu cakap dah habis. Nasib baik nasi dagang ada. 

Hmm nampaknya kenalah pergi cari laksam kat gerai makcik tu.

P.S: Harijadi saya yang mula-mula ucap daripada adik si H, duk jauh juga. Haha agaknya orang jauh lebih ingat daripada orang yang duk dekat dengan kita.


No comments: