Nuffnang

Friday, January 27, 2023

Ikhtiar 1: Makan Madu Habbatussauda Dengan Minyak Zaitun Jenama Khalifah

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Usaha pertama saya untuk hidung tersumbat adalah dengan makan madu habatussauda dengan minyak zaitun. Ternampak dalam pos FB. Tertarik untuk cuba sebab ada kata untuk hidung tersumbat. Haha tapi lepas beli baru baca betul-betul hidung tersumbat untuk resdung. Takpelah kita cuba kalau berkesan. Beli yang botol 400 gram harga RM157. Kata untuk penggunaan sebulan tapi guna seminggu sudah habis separuh. Mungkin bertahan sebulan kalau makan sesudu dicampurkan dengan air suam sekali sehari. Saya ikut cadangan diberi untuk rawatan 3 kali sehari. Oh ya! Saya diberi sudu kayu dan minyak angin habatussauda secara percuma. Mula guna pada 11 Januari sehinggalah habis nanti.

Madu Habatussauda Dengan Minyak Zaitun Jenama Khalifah



Kalau korang tanya berkesan ke untuk hidung tersumbat. Jawapan saya ia tidak dapat menghilangkan cuma kurangkan hidung tersumbat.

Cuma tidak disangka ia hilangkan masalah gusi berdarah. Saya perasan ketika gosok gigi tiada darah. Tidak sangka ia ubati masalah lain.

Adakah saya akan ulang beli? Mungkin masa akan datang akan ulang beli. Buat masa ini hendak cuba cara semulajadi lain sebab matlamat utama saya untuk cari produk yang hilangkan masalah hidung tersumbat 100%. Saya sudah bel produk lain. Tunggu makan madu ini habis dahulu. Mungkin ada penyakit/masalah lain selesai ketika mencuba produk lain pula.

Kemaskini: Habis makan pada 2 Februari 2023, tidak sampai sebulan.

11 comments:

nohas said...

semoga ikhtiar berjaya..Alhamdulillah, dapat sembuh sakit yg lain..

Afzan said...

saya pula baru je ambil minyak habbatussauda sejak demam ni..seksanya kan badan tak sihat...betapa besarnya nikmat kesihatan tubuh badan

Ana Fatihah said...

Sambil-sambil berubat, dapat juga pahala amalkan sunnah kan kak. Semoga jumpa dengan produk yang sesuai dan dapat sembuhkan masalah hidung tersumbat tu ye..

Salina@IbuAqil said...

Semoga diberi kesihatan yg baik hendaknya. Aamiin!

Cuya said...

Habbatus sauda memang bagus untuk banyak penyakit...

Moga diberikan kesembuhan

SalbiahM said...

Semoga ikhtiar ini berjaya. Hidung tersumbat memang ambil masa. Cuba saja apa ikhtiar yang ada

Amie said...

Moga akan lega hidung tersumbat, senang bernafas.

mamapp said...

Try beli terapi resdung na.. ikhtiar

Fieza Sani said...

tak apa yang penting kita ikhtiar untuk rawat masalah yang kita hadapi. moga-moga ada yang serasi & berkesan untuk atasi masalah kita tu...

fanny_dcatqueen said...

Anak saya yang pertama hidungnya juga seriiiing sekali tersumbat kak. Tapi memang setelah ke dokter, dia ada alergi dan sinusitis. Jadi sering kumat. Kalo dah minum obat dokter, baikan. Tapi saat obatnya habis, biasa kambuh lagi

Tapi setiap pagi saya selalu KSH madu propolis ke anak saya. So far memang tak bisa menyembuhkan 100%. Tapi sangat bagus untuk tenggorokan jadi jarang batuk, dan juga sariawan memang

Sha Mohamed said...

Saya ada juga makan tapi minyak Habbatussauda je..