Nuffnang

Saturday, February 11, 2023

Belakang Tabir: Menulis Di Telefon Samsung Galaxy J7 Prime

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

(Tulisan untuk bacaan sendiri)

Rasa bahagia dapat telefon abah Samsung Galaxy J7 Prime abah. Asalnya abah hilang telefon dan saya rasa sangat terkesan. Abah buat laporan polis dan kenalah pergi Pusat Celcom untuk dapat kad sim baru.

Abah beli telefon terpakai tapi bukan Samsung. Saya teringat abah ada telefon lama ini. Jadi cuba cas. Bagi pada abah kalau hendak data daripada aplikasi. Lepas itu saya minta kebenaran untuk pakai. Niat asal untuk muat turun permainan sebab telefon Lenovo sudah hampir penuh simpanan data. Tidak dapat juga sebab tengok storan telefon ini penuh. Lagipun saya sudah janji dengan abah untuk tidak buang mana-mana aplikasi.

Takpelah guna untuk tengok drama Korea. Hehe di telefon ini saya baru kenal dan guna laman Viu. Tengok siri Korea Mr. Queen dan Emergency Couple. Juga ini pos pertama guna telefon ini juga.

Maka pos ini saya akan letak 11 Februari 2023 tanda saya mula masuk ke akaun saya. Guna laman Chrome dengan fungsi incognito. Jadi akaun saya tidak akan disimpan. Kena daftar baru setiap kali masuk.

Kalau ada yang baca, pos ini sebagai coretan saya dibuat sebagai tulisan lama. Kalau hendak tinggalkan komenpun tidak mengapa.

5 comments:

Suria Amanda said...

Pandai gak abah NA pakai handphone kan..Pak Zain x reti guna langsung, whatsaap x pandai, yang dia tau guna call je...pas tu guna Tik Tok...itupun content islamic..hehehe...

Fieza Sani said...

pun boleh janji boleh tengok cerita favourite kat handphone...betul tak...

mamapp said...

tgh tgk korea citer apa tu na

NA said...

Tengok drama Mr Queen. Terbaru tengok Ghost Doctor.

Nina Mads said...

lama tak tgk drama di Viu