Nuffnang

Sunday, December 19, 2010

Tindakan Berdiam Diri



Assalamualaikum...
Apabila saya geram atau marah kepada seseorang, saya suka berdiam diri. Sehingga orang tu minta maaf atas perkara yang membuatkan saya marah dan tidak buat lagi perkara yang sama barulah saya akan maafkan. Lepas tu ambil masa nak kembali pada keadaan asal. Kalau dulu saya suka lepaskan marah apa yang saya tak puas hati tapi sekarang saya bagi tahu juga secara berhemah. Bagi peluang tapi kalau dah 2-3 kali wat perkara yang sama maknanya selamat diam :)
Kalau saya pula buat salah, saya akan bersungguh-sungguh minta maaf pada orang yang saya buat salahdan memang saya akan menyesali kesilapan yang saya buat. Saya akan cuba elakkan untuk buat kesalahan yang sama.

1 comment:

Martin Ruma said...

Hay apa kabar?

Kita tidak bisa memaksa orang lain menjadi seperti yang kita inginkan, namun menunjukan sikap sportif dengan meminta maaf dan berusaha untuk tidak mengulangi lagi kesalahan yang pernah dilakukan merupakan tindakan paling bijak.

Tetap semangat dan terus berkarya.

Sesekali tulis artikel tentang sepak bola malasyia ya hehhee...