Nuffnang

Saturday, February 26, 2011

Rezeki



Assalamualaikum...

Baru saja balik dari mendengar ceramah sempena Maulidur Rasul di Masjid Tengkera. Alhamdulillah rezeki berupa makanan dan ilmu pengetahuan. Dapat pula penceramah yang ada keturunan Rasulullah. Ceramah beliau sangat menyentuh jiwa. Ceramah serius dan sangat tegas mengecam orang yang tidak mencintai Rasulullah. 

Tengah hari pula, masak banyak makanan sebab keluarga mertua adik saya datang menziarah.

Semalam pula balik kampung, dapat pula makan ikan jenak cili api bersama belimbing muda dan terung kecil. Alhamdulillah 2 kali tambah makan. Emak masak tapi guna bahan-bahan Uwan punya jadi sedap gila. Memang saya menunggu untuk makan di rumah Uwan. Emak masak sebab abah tidak kuat makan pedas jadi mak saya kena kurangkan cili api. Kalau Uwan saya buat, habislah berdesip-desip menahan kepedasan. Cakap terus-terang saya lagi suka Uwan saya buat. 

Ok, layan gambar lama. Ini makanan semasa Hari Raya.


Masak lemak cili api bersama-sama bahan-bahan soto

No comments: