Nuffnang

Friday, February 25, 2011

Jadilah Manusia Yang Baik, Tidak Menyakitkan Orang Lain



Assalamualaikum…

Selamat pagi Jumaat.

Saya nak terangkan satu isu, sila fahami saya meletakkan gambar saya yang tidak nampak muka atau menampal muka adalah kerana saya ingin pembaca lebih utamakan penulisan dan gambar-gambar. Buat masa SEKARANG (akan datang tidak tahu lagi mungkin saya akan tonjolkan muka) biarlah saya di dalam keadaan 'low profile'. Tidak perlu mempertikaikan mengapa saya tidak menonjolkan rupa saya atau paling penting menimbulkan persoalan bukan saya dalam gambar tersebut atau paling tidak dapat saya terima (sungguh MANUSIA ni suka berprasangka) ialah saya tidak melawat tempat tersebut kerana saya tampal muka saya atau tidak menunjukkan muka saya.

Adakah anda akan bertanggungjawab atas kata/tulisan yang anda lemparkan pada saya di akhirat? Ingin saya berpesan pada mereka, sila berhati-hati apa yang ingin ada tulis atau kata. Jika ada prasangka pun, sila DIAMkan biar dalam pengetahuan anda dan pastikan ia BENAR sebelum bersuara. Tidak boleh ke anda fikir secara baik yang penulis belum bersedia nak dedahkan muka pada blog? Itu saya pelik, suka fikir negatif.BELAJARLAH bersangka baik. Kalau fikir di luar kotak atau berfikiran kritis tu kan lagi bagus daripada fikir kelemahan orang lain.

Moga kita menjadi manusia yang lebih baik setiap masa.

Jumpa lagi. Wassalam




No comments: