Nuffnang

Sunday, February 16, 2014

Selamat Tinggal Leceh, Hidup Semakin Mudah Dengan NIVEA In-Shower Skin Conditioner


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

70% rakyat Malaysia tidak menggunakan losyen secara harian.
-Sumber: TNS Brand Health Tracking Malaysia Females, 2013


Saya ada 2 botol losyen yang tidak habis dipakai. Mula-mula tu bersemangatlah pakai losyen itu beberapa kali dalam sehari. Lama-lama jadi malas nak pakai kerana:

1. Kena pakai selalu. Lebih-lebih lagi selepas solat. Ini kerana nak melembabkan kulit bagi tak kering. Jadi lecehlah pula nak tunggu losyen tu diserap oleh kulit.

2. Melekit. Saya ni dahlah tapak tangan mudah berpeluh. Jadi bercampur air peluh dengan losyen sangatlah tak menyenangkan. Cuaca di Malaysia ini yang panas dan lembab lagi tak menggalakkan nak guna losyen. Lainlah saya di tempat yang sejuk dan kering memang sesuailah kan. Jadi kenalah ada losyen sesuai dengan cuaca di Malaysia ni.

3. Nak cepat ke sesuatu tempat. Tiada masa nak gunakan walaupun ketika nak tidur pun tak ada masa nak letak.

Oleh itu apabila NIVEA memperkenalkan produk NIVEA In-Shower Skin Conditioner, saya macam cakap dengan diri sendiri "apa beza losyen badan NIVEA dengan yang lain?"  Perbezaan pertama ialah losyen badan NIVEA ialah losyen pertama yang bilas pakai. Wah apakah maknanya? Maknanya losyen ini menjadi pelembab/perapi (conditioner) selepas korang gunakan sabun atau gel mandian. Caranya ialah selepas guna sabun/gel mandian dan bilas. Kemudian korang pakai pula NIVEA In-Shower Skin Conditioner. Kemudian bilas. Aturan macam pakai syampu dan perapi di rambut tapi ini untuk badan. Lepas tu siap sudah. Berpakaian dan bolehlah terus mulakan aktiviti. Segar dan bertambah segar serta lembab dan lembut seperti sutera. Jadi tak ada alasan untuk lupa pakai atau tak sempat pakai :)

Perbezaan kedua ialah Losyen NIVEA In-Shower Skin Conditioner mudah meresap dan tidak melekit. Bahan berasas air yang ringan dan tidak melekat. Jadi ia mudah meresap. Kulit terasa lebih halus dan licin. Kita ialah manusia yang mempunyai banyak air dalam badan. Sesuai sangat pakai losyen ini.

Ada 2 jenis losyen yang diletakkan dengan warna yang berbeza. Botol biru untuk kulit normal yang mengandungi minyak badam manakala botol putih untuk kulit kering yang mengandungi bahan mineral laut. Botol didatangkan dalam saiz 250ml dan berharga RM16.90.

Mahu merasai kehebatan NIVEA In-Shower Skin Conditioner dan mungkin berpeluang memenangi iPad Air atau hamper bernilai RM150? Rakan blogger yang berdaftar dengan Nuffnang boleh layari di NIVEA In-Shower Skin Conditioner[KLIK] untuk keterangan lanjut dan syarat-syarat penyertaan.

Selamat mencuba. 

Gambar Dari Laman nivea.co.uk


P.S: Hidup semakin mudah dengan membayangkannya.



 

1 comment:

Unknown said...

wah good luck!

p/s: kite mmg pakai nivea ni, mmg best hihi