Nuffnang

Sunday, September 28, 2014

Beza Masa


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum... 

Hari ini otak macam tak betul sahaja. Bukan tak betul macam sewel tu ek tapi macam serba tak kena. Saya salahkan pertukaran masa. Hari ini secara rasmi hari "Daylight Savings Time" (DST) Pukul 2 pagi menjadi pukul 3 pagi. Rugi 1 jam atau beza 1 jam lagi. Kiranya Malaysia dengan New Zealand dah berbeza 5 jam. Begitulah perubahan tidak dapat dielakkan. Untunglah sesiapa yang cepat menyesuaikan diri. Saya ni lambat nak menerima perubahan. Adik saya dah bagitahu awal-awal. Ingatkan tiada kesan pada saya ni tapi tulah lain macam pula rasa. Macam kebingungan. Haha.

Oklah kalau ada yang belum tahu mengapa digunapakai DST ni mari saya beritahu. DST digunakan kerana sama ada siang semakin panjang atau malam semakin panjang jadi nak betulkan waktu. Macam sekarang ini tambah 1 jam sebab nak ke musim panas.

Itu jerla nak bebel. Apapun petang tadi kebingungan saya disejukkan oleh tengok iPhone 6. Hoho. Dapat pegang tapi tak beli tau. Belek-belek je. Lepas itu dapat makan kebab bersama salad dan nasi serta kek keju. Kek keju makan esok sebab kenyang. Nampak tak ada pengesahan halal di dinding untuk Kebab Land. Boleh pilih sos apa nak.

Kaunter Kebab Land


Kaunter Pesanan.


Harap-harap esok tak bingung. Rasa macam nak tidur walaupun awal lagi. Jumpa lagi. Insya Allah.

P.S: Selalu online sebab sini ada komputer dan internet pun laju.
 

   

2 comments:

Nor Azimah Ali said...

assalam na, ingat akak tak? lama menyepi yea..

Jue said...

Yunk..means malaysia awl 5jam kan? Jue kan kje bhgian logistics..selalu deal dgn oversea..ptg bru diorg reply email..sbb ptg kita..pg diorg..hik3