Nuffnang

Friday, May 1, 2020

Essential Oils

 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Tak seronok guna blogger interface baru ni. Tak boleh taip.

30 Mei 2020

Suka tulis tulisan pada hari ini, 30 Mei taip letak ke belakang. Aku tak harap orang baca sebab tulis daripada lubuk hati dan kadang-kadang ia sebagai rujukan untuk aku baca pada akan datang.


Eden's Garden Lemon
Eden's Garden Lemon Essential Oil


Tadi aku akhirnya keluarkan minyak pati lemon Eden's Garden daripada bubbles wrap. Jadilah satu koleksi minyak pati (essential oils) terdiri pelbagai jenama. Ada Young and Living, Narinar, Ronella, MARDI dan semestinya Eden's Garden. 


Minyak Pati
Essential Oils


Ada minyak yang dah habis iaitu cajuput dan botol kosong tu aku letak minyak lemon myrtle daripada MARDI. Jadi botol MARDI tu yang kosong.

Aku ada berangan nak beli koleksi minyak daripada Ronella sebab
1. Murah
2. Buatan Malaysia.

Memang berangan nak ke kedai Ronella di Bangi Sentral tapi keadaan PKPB ni tak mengizinkan. Samalah nak ada koleksi Eden's Garden tapi ini dari luar negara. 

Aku tulis ni juga sebab adik aku Y minta nak guna nama aku sebagai ahli Young and Living semalam petang, 29/5. Tapi takde makna aku nak buat koleksi/ beli secara banyak jenama ni sebab MAHAL! Tapi ini jenama pertama aku beli lepas aku balik dari luar negara 2 tahun lalu. Masa aku kat luar negara, aku sengsara sakit dan aku tekad nak cuba minyak pati. Apabila sampai di Malaysia aku terus pesan pada adik aku, aku nak lavender, eucalyptus, German chamomile dan rosemary untuk sakit aku. Nasib baik dapat cepat dan terus pakai. 4 botol je aku dah kena bayar RM400 lebih. Gilalah satu botol jatuh lebih RM100. Lepas tu aku cuba jenama Narinar. MARDI, Ronella dan Eden's Garden. Eden's Garden ni pelekat luar nampak cantik dan kemas berbanding jenama tempatan.





2 comments:

Azhafizah MN said...

setiap hari guna EO Lemon juga. Guna YL sebab distributor. Dah alang alang beli tu register sekali :)

Nina Mads said...

betul tak berapa suka bila google tukar segala dlm blogger ni.

nk komen pun susah bila guna fon.

minyak ni tak pernah guna lg.. teringin pula tgk review NA ni